BLUE PLANET 2: CAHIERS DU CINEMA 1

BLUE PLANET 2: CAHIERS DU CINEMA 1


BLUE PLANET 2: CAHIERS DU CINEMA 1

  • DCIM100GOPROG0030375.
  • WARNING: Embargoed for publication until 00:00:01 on 30/10/2017 - Programme Name: Blue Planet II - TX: 05/11/2017 - Episode: n/a (No. n/a) - Picture Shows: A bluntnose sixgill shark (Hexanchus griseus) arrives to feed on the carcass of a sperm whale in the Atlantic Ocean. These large sharks have a very slow metabolism, conserving their energy in the desert of the deep sea. Scientists believe they may go for as long as a year without eating. Taken from inside 'Lula', a submersible of the Rebikoff-Niggeler Foundation. A bluntnose sixgill shark - (C) BBC NHU 2017 - Photographer: Will Ridgeon

Acaba de estrenarse la que quizá sea la más esperada y una de las más costosas series de la BBC ,( junto EARTH 2 ) : BLUE PLANET 2 – PLANETA AZUL 2  y voy a introduciros capitulo a capitulo en la colosal filmación de éste nuevo hito en Cine Digital Submarino que supone esta maravillosa serie.

Haré también  una selección de los más espectaculares fotogramas de la serie que más me gustan.

Como Sir David  Attenborough afirma en su introducción en el primer capítulo estrenado a nivel mundial ” El Océano ” en esta ocasión en la segunda parte de BLue Planet la tecnología en la captación de imágenes submarinas ha avanzado tanto que ahora pueden verse y estudiarse comportamientos animales que hace tan sólo 10 años era imposible de soñar.

Just released what is perhaps the most anticipated and one of the most expensive series of the BBC, (together EARTH 2): BLUE PLANET 2 – BLUE PLANET 2 and I will introduce you chapter by chapter in the colossal filming of this new milestone in Submarine Digital Cinema that supposes this wonderful series.

I will also make a selection of the most spectacular frames of the series that I like the most.

As Sir David Attenborough says in his introduction to the first world premiere episode “The Ocean” on this occasion in the second part of BLue Planet, the technology in the capture of underwater images has advanced so much that now animal behaviors can be seen and studied. only 10 years ago it was impossible to dream.

https://es.wikipedia.org/wiki/David_Attenborough

Blue Planet 2 es una obra colosal con unos medios extraordinarios, millones de libras gastadas cientos de personas implicadas, unos recursos técnicos impresionantes y los mejores profesionales del mundo implicados en muy diferentes áreas.

Como nos cuenta en su blog el camarógrafo Roger Munns, el despliegue de medios es fabuloso:

Blue Planet 2 is a colossal work with extraordinary means millions of pounds spent hundreds of people involved impressive technical resources and the best professionals in the world involved in very different areas.

As cameraman Roger Munns tells us in his blog, the deployment of media is fabulous:

http://www.roger-munns.com/working-as-a-blue-planet-2-underwater-cameraman/

“…, a pesar de que filmé varias historias, yo era solo un engranaje pequeño en una máquina grandisima.

La cantidad de tiempo y esfuerzo que se dedica a investigar, producir, administrar, escribir y editar una serie de esta magnitud es enorme.

Los últimos episodios que ves en tus pantallas son el resultado de una cantidad colosal de trabajo de todo el equipo de producción en Bristol, además de los camarógrafos, científicos, tripulantes de barcos, pilotos de helicópteros e incluso pilotos submarinos.

A menudo hay meses, si no años, de investigación que se incluyen en cada secuencia y es esa atención al detalle y preparación lo que significa que el equipo de la cámara está bien equipado para salir y obtener el metraje que necesitamos…”  by Roger Munns

“… even though I filmed several stories, I was just a small machine in a huge machine.” The amount of time and effort devoted to researching, producing, managing, writing and editing a series of this magnitude is enormous. .

The last episodes that you see on your screens are the result of a colossal amount of work by the entire production team in Bristol, as well as camera operators, scientists, ship crew, helicopter pilots and even underwater pilots.

There are often months, if not years, of research that are included in each sequence and it is that attention to detail and preparation which means that the camera team is well equipped to go out and get the footage we need … “by Roger Munns

“….En el curso de la producción, filmé nueve historias diferentes en cuatro episodios. A continuación hay algunas estadísticas personales de mi trabajo sobre la serie.

    Países visitados: Malasia, Australia, Costa Rica, Bahamas, Maldivas, Indonesia, Japón
    Días en el campo: 150
    Episodios en los que rodé secuencias para: One Ocean (2), Coral Reefs (4), Big Blue (1), Our Blue Planet (2)
    Horas de rebreather registradas: 225 horas
    Tiempo de inmersión total registrado (aprox): 560 horas
    Buceo continuo más largo (sí fui al baño bajo el agua): 253 minutos
    No. de picaduras de pez piedra altamente venenoso – 1
    Número aproximado de inmersiones realizadas en una cafetera – 240″

Over the course of production I filmed nine different stories across four episodes. Below are a few personal stats from my work over the series.

  • Countries visited: Malaysia, Australia, Costa Rica, Bahamas, Maldives, Indonesia, Japan
  • Days in the field: 150
  • Episodes I shot sequences for: One Ocean (2), Coral Reefs (4), Big Blue (1), Our Blue Planet (2) 
  • Rebreather hours logged: 225hrs 
  • Total dive time logged (approx): 560hrs
  • Longest Continuous Dive (yes I went to the toilet underwater): 253mins
  • No. of stings from highly poisonous stonefish – 1
  • Approx number of plunges made on a cafetiere – 240

Dan Beecham otro de los camarógrafos implicados en la serie describe  en una reciente entrevista que raliza Adam Hanlon para wetpixel.com  su participacion utilizando técnicas innovadoras y cámaras adaptadas para conseguir los extraordinarios planos de la serie:

http://wetpixel.com/articles/interview-dan-beecham-on-underwater-filmmaking-and-blue-planet-2

Dan Beecham another of the cameramen involved in the series describes in a recent interview Adam Adam Hanlon for wetpixel.com his participation using innovative techniques and cameras adapted to achieve the extraordinary planes of the series:

http://wetpixel.com/articles/interview-dan-beecham-on-underwater-filmmaking-and-blue-planet-2

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DEEP DRAGON

 

WARNING: Embargoed for publication until 00:00:01 on 30/10/2017 – Programme Name: Blue Planet II – TX: 05/11/2017 – Episode: n/a (No. n/a) – Picture Shows: A bluntnose sixgill shark (Hexanchus griseus) arrives to feed on the carcass of a sperm whale in the Atlantic Ocean. These large sharks have a very slow metabolism, conserving their energy in the desert of the deep sea. Scientists believe they may go for as long as a year without eating. Taken from inside ‘Lula’, a submersible of the Rebikoff-Niggeler Foundation. A bluntnose sixgill shark – (C) BBC NHU 2017 – Photographer: Will Ridgeon

 

Algunos de los fotogramas más espectaculares y que más me gustan del primer capítulo:

Some of the most spectacular frames and I like the first chapter:

 

 

 

 

 

 

 

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