CANON presenta XF 705 el camcorder de 1 pulgada 4 K más avanzado-CANON presents XF 705 the more advanced 1-inch 4K camcorder-

CANON presenta XF 705 el camcorder de 1 pulgada 4 K más avanzado-CANON presents XF 705 the more advanced 1-inch 4K camcorder-


 

CANON presenta XF 705 el camcorder de 1 pulgada 4 K más avanzado-CANON presents XF 705 the more advanced 1-inch 4K camcorder-

https://www.newsshooter.com/2018/09/12/canon-xf705-xf-hevc-recording/

https://www.bhphotovideo.com/explora/video/news/canon-xf705-the-return-of-the-camcorder?utm_medium=Email%201691446&utm_campaign=NewAnnouncement&utm_source=Canon%20180912&utm_content=Retail&utm_term=canon-readmore&encEmail=B00EBC3CE884BF5BA174BE2A82BDB214

 

“Camcorders have many advantages over interchangeable-lens, large format cameras. They are compact and relatively lightweight for the amount of zoom they offer, and the XF705 Camcorder is no exception. It is packed with features and improvements that you would expect to find in cameras twice as large. This camcorder features 15x power optical zoom with 5-Axis Optical Image Stabilization that is sharp enough to use for 4K origination. It is also Canon’s first camcorder to use H.265/HEVC compression, which provides the same image quality as H.264/AVC codec found in most other cameras at about half the file size. This increases the amount of video you can record onto each memory card, and you can use the H.265 codec when shooting either 4K UHD or HD in 10-bit. For those with legacy projects, or who need H.264/AVC, fear not—the XF705 can still shoot in that legacy format”

 

“Perhaps the most exciting news is that the XF705 Camcorder supports HDR in camera, with a choice of HLG and PQ. Encoding your HDR video with HLG (Hybrid Log Gamma) is an excellent choice for live broadcast and streaming, providing an HDR image ready to displayed right out of the camera. Of course, if you are working on narratives or other projects that are going to require a color-correction session, that is when encoding using PQ (Perceptual Quantization) is a better choice, because it gives you more flexibility during your color-correction sessions.”

Google translation:

“Las videocámaras tienen muchas ventajas sobre las cámaras de gran formato con lentes intercambiables. Son compactas y relativamente livianas por la cantidad de zoom que ofrecen, y la videocámara XF705 no es una excepción. Está repleta de características y mejoras que esperarías encontrar en El camcorder cuenta con un zoom óptico de 15x con estabilización de imagen óptica de 5 ejes lo suficientemente afilada como para usar para la originación de 4 K. También es la primera videocámara de Canon que usa compresión H.265 / HEVC, que proporciona la misma calidad de imagen como el códec H.264 / AVC se encuentra en la mayoría de las otras cámaras a aproximadamente la mitad del tamaño del archivo. Esto aumenta la cantidad de video que puede grabar en cada tarjeta de memoria, y puede usar el códec H.265 cuando tome 4K UHD o HD en 10 bits. Para aquellos con proyectos heredados, o que necesitan H.264 / AVC, no temas, el XF705 todavía puede disparar en ese formato heredado “

 

“Tal vez la noticia más emocionante es que la videocámara XF705 admite HDR en la cámara, con opción de HLG y PQ. La codificación de su video HDR con HLG (Hybrid Log Gamma) es una excelente opción para transmisión y transmisión en vivo, proporcionando una imagen HDR lista se muestra directamente fuera de la cámara. Por supuesto, si está trabajando en narraciones u otros proyectos que requerirán una sesión de corrección de color, es cuando la codificación con PQ (Cuantificación Perceptual) es una mejor opción, porque le da más flexibilidad durante las sesiones de corrección de color “.

 

This is an image of the Canon XF 705, to be announced soon




 

Que el negocio de los Camcorders de sensor de tamaño de 1 pulgada está moviéndose  en los últimos años no es ningún secreto. Desde que SONY presentó los primeros sensores de 1 pulgada hace ya más de 5 años , el negocio de los camcorders muestra cada día mayor vigor y una tendencia que es ya imparable: el HDR HLG y HDR nativo

Tras los años del marketing agresivo de las DSLR con características cinema y las cámaras Cinema de alto coste, los profesionales demandan calidad profesional de cine en cuerpos compactos ,resistentes, todo terreno , ergonómicos , con sensores que permitan el look cinematográfico a precio contenido . Y con la importante necesidad de NO gastar ingentes cantidades  de dinero en  caros objetivos , gadgets adicionales como grips, monitores , grabadores, accesorios etc.

Google translate:

That the business of the 1-inch size sensor Camcorders is moving in recent years is no secret. Since SONY introduced the first 1-inch sensors more than 5 years ago, the business of camcorders shows more vigor every day and a trend that is already unstoppable: HDR HLG and native HDR

After the years of aggressive marketing of DSLR with cinema features and high-cost Cinema cameras, professionals demand professional film quality in compact, resistant, all-terrain, ergonomic bodies, with sensors that allow the cinematographic look at a contained price. And with the important need NOT to spend huge amounts of money on expensive targets, additional gadgets such as grips, monitors, recorders, accessories etc.

 

Canon ha dado un paso adelante con la presentación del  magnífico y compacto Camcorder  XF 705  capaz de filmar en HDR HLG y HDR P Q ( Cuantificación perceptual ) que supera a la mayoría de los equipos que hay en el mercado a un precio muy contenido,con características rompedoras en el mercado .

Ninguna cámara SONY ó Panasonic de precio y características parecidas puede filmar en HDR HLG y HDR P Q  en H265 por el momento,aunque esto… será por poco tiempo?

La nueva Sony HXR-NX 200 se queda muy por debajo aunque comparta sensor de 1 ´ con la XF 705 . Parece que es cuestión de precio.

Tan sólo la Sony PXW Z280 puede acercarse a algunas de estas características pero esta cámara Sony la ha diseñado con 3 sensores CMOS de media pulgada cada uno ,con lo cual entra en otra división.

¿Actualizará algunas de sus cámaras SONY , como la Z 90 , para filmar en H 265  HDR ó a 60 ftps en 4 K ?. No se sabe , pero lo que sí se sabe es que ni Panasonic ni Sony se van a cruzar de brazos ante el desafío que supone la magnífica Canon XF 750.

La Canon  XF 705 monta un sensor de tamaño de 1 pulgada que casi con total seguridad es de fabricación SONY , se dice  que utiliza  el mismo sensor  que monta la Z 90 de SONY .Tiene su lógica que así sea .Canon  utiliza sensores  Sony de 1 ´ como hacen Panasonic con el sensor Micro 3/4 en  la GH 5 S ó  Nikon con el Full Frame de la D 850 que son sensores Starvis SONY. No es de extrañar ya que los sensores Starvis de SONY son los más avanzados y sensibles  del mercado. Sony tiene la política de vender  sensores , que son  las retinas de las  cámaras , a los más avanzados y  los mejores fabricantes del mundo y luego seguir su propia línea de desarrollo productos.

https://www.dpreview.com/news/1234108119/nikon-d850-sensor-confirmed-as-sony-made

Rumor: The Imminent Panasonic GH5s to Boast the Sony Starvis Sensor?

Canon has taken a step forward with the presentation of the magnificent and compact Camcorder XF 705 capable of filming HDR HLG and HDR PQ (Perceptual Quantification) that exceeds most of the equipment on the market at a very low price, with breakthrough features in the market.

No Sony or Panasonic camera of similar price and features can shoot HDR HLG and HDR P Q on H265 for the time being, although this will (for a short time).The new Sony HXR-NX 200 stays far below even if it shares a 1 ‘sensor with the XF 705. It seems that it is a matter of price.

The new Sony HXR-NX 200 stays far below even if it shares a 1 ‘sensor with the XF 705. It seems that it is a matter of price.


Only the Sony PXW Z280 can approach some of these features but this Sony camera has been designed with 3  CMOS sensors ( 1/2 inch ) which makes it into another division.

¿It will update some of its SONY cameras, such as Z 90, to shoot in H 265 HDR or 60 ftps in 4 K?. It is not known, but what is known is that neither Panasonic nor Sony will sit idle before the challenge of the magnificent Canon XF 750.

The Canon XF 705 mounts a sensor of size of 1 inch that almost with total security is of manufacture SONY (it is said that it uses the same sensor that mounts the Z 90 of SONY). It has its logic so be it. Canon uses 1 ‘Sony sensors as Panasonic does with the Micro 3/4 sensor in the GH 5 S or Nikon with the Full frame sensor of the D 850 which are Starvis SONY sensors. No wonder since SONY’s Starvis sensors are the most advanced and sensitive sensors on the market. Sony has a policy of selling the most advanced camera retinas to the best manufacturers in the world and then follow their own product line.

 

Canon ha dotado a esta máquina de características que van a marcar los pasos a seguir de otras marcas.

Una de las más importantes es que puede filmar ,no solamente en HDR HLG ( esto ya los hacen varias series de Sony y Panasonic ) sino que además  es innovadora porque puede hacerlo en P Q HDR y esto hará  que el HDR se extienda aún más.Además ha implementado el Codec H265 , Codec de Alta Eficiencia en Vídeo ,a un nivel profesional de captura de imágenes. Hay que recordar que el HEVC 265 va a ser el futuro de las emisiones HDR HLG y HDR 10 , P Q.

Esto es especialmente importante ( en cine submarino ) ya que la filmación en curvas SLOG bajo el agua es altamente complicada por las condiciones de no homogeneidad del medio submarino , la imposibilidad de un control preciso de la luz y el Wb manual bajo el agua. La filmación SLOG bajo el agua implica unas ratios S/R muy críticas y se hace poco aconsejable con Codecs de alta compresión.

En esta Web he insistido mucho ( a profesionales y no profesionales) sobre la importancia del Wb manual bajo el agua para poder filmar en HDR HLG y HDR bajo el agua.

Muchos operadores  de cámara aún  filman en perfiles de Wb  pre-diseñados para la filmación submarina  con algunas marcas de cámaras ,pero la precisión de correcto Wb manual ,de una buena iluminación y de una buena técnica  bajo el agua es fundamental ( en HDR y No en  HDR ) si queremos obtener colores naturales y no abusar de la post producción de color.

Canon has provided this machine with features that will mark the steps to follow of other brands.

One of the most important is that you can shoot not only HDR HLG (this is already done by several series of Sony and Panasonic) but it is also innovative because it can do it in P Q HDR and this will make the HDR extends even more. He has also implemented Codec H265, High Efficiency Video Codec, at a professional level of image capture. Remember that the HEVC 265 is going to be the future of HDR HLG and HDR 10, P Q emissions.

This is especially important (in underwater cinema) since the filming in SLOG curves under water is highly complicated by the conditions of inhomogeneity of the submarine environment, the impossibility of precise control of light and the manual Wb underwater. SLOG filming underwater implies very critical S / R ratios and is not advisable with high compression codecs.

On this website I have insisted a lot (to professionals and non-professionals) on the importance of the manual WB underwater to be able to film in HDR HLG and HDR underwater.

Many camera operators still film in pre-designed Wb profiles for underwater shooting with some camera brands, but the accuracy of correct Wb manual, good lighting and good underwater technique is essential (in HDR and No in HDR) if we want to obtain natural colors and not abuse the post-production of color.

 

Las normas ITU  Union Internacional  de Telecomunicaciones, son taxativas y cualquier profesional que las lea se da cuenta inmediatamente de la importancia que tiene el Wb correcto para que una cámara ajuste el resto de los parámetros de la exposición correctamente.

Increíblemente aún hoy en día se puede leer en foros y Webs técnicas de buceo  a personas ( a veces algunos profesionales )  que desconociendo las normas básicas de filmación , desdeñan y proclaman el uso de los perfiles automáticos de Wb bajo el agua por ejemplo , como los mejores. Por lo visto estas personas no son conscientes de la heterogeneidad del medio acuático ó de las mínimas leyes de la propagación de la luz a través de medios no homogéneos como la ley de Lambert:

The ITU International Telecommunication Union standards are strict and any professional who reads them immediately realizes the importance of the correct Wb for a camera to adjust the rest of the exposure parameters correctly.

Incredibly still today you can read on diving forums and websites people (sometimes some professionals) who, ignoring the basic rules of filming, disdain and proclaim the use of automatic profiles of Wb underwater for example, such as top. Apparently these people are not aware of the heterogeneity of the aquatic environment or the minimal laws of the propagation of light through non-homogeneous means such as Lambert’s law:

https://es.wikipedia.org/wiki/Ley_de_Beer-Lambert

La ley explica que hay una relación exponencial entre la transmisión de luz a través de una sustancia y la concentración de la sustancia, así como también entre la transmisión y la longitud del cuerpo que la luz atraviesa. Si conocemos y α, la concentración de la sustancia puede ser deducida a partir de la cantidad de luz transmitida.

Las unidades de c y α dependen del modo en que se exprese la concentración de la sustancia absorbente. Si la sustancia es líquida, se suele expresar como una fracción molar. Las unidades de α son la inversa de la longitud (por ejemplo cm-1). En el caso de los gases, c puede ser expresada como densidad (la longitud al cubo, por ejemplo cm-3), en cuyo caso α es una sección representativa de la absorción y tiene las unidades en longitud al cuadrado (cm2, por ejemplo). Si la concentración de c está expresada en moles por volumen, α es la absorbencia molar normalmente dada en mol cm-2.

The law explains that there is an exponential relationship between the transmission of light through a substance and the concentration of the substance, as well as between the transmission and the length of the body that light passes through. If we know ℓ and α, the concentration of the substance can be deduced from the amount of light transmitted.

The units of c and α depend on the way in which the concentration of the absorbent substance is expressed. If the substance is liquid, it is usually expressed as a mole fraction. The units of α are the inverse of the length (for example, cm-1). In the case of gases, c can be expressed as density (cube length, for example cm-3), in which case α is a section representative of absorption and has units in length squared (cm2, for example ). If the concentration of c is expressed in moles per volume, α is the molar absorbance normally given in mol cm-2.

 

El valor del coeficiente de absorción α varía según los materiales absorbentes y con la longitud de onda para cada material en particular. Se suele determinar experimentalmente. La ley tiende a no ser válida para concentraciones muy elevadas, especialmente si el material dispersa mucho la luz. La relación de la ley entre concentración y absorción de luz está basada en el uso de espectroscopia para identificar sustancias.

La ley de Beer-Lambert relaciona la intensidad de luz entrante en un medio con la intensidad saliente después de que en dicho medio se produzca absorción. La relación entre ambas intensidades puede expresarse a través de las siguientes relaciones:

The value of the absorption coefficient α varies according to the absorbent materials and with the wavelength for each particular material. It is usually determined experimentally. The law tends not to be valid for very high concentrations, especially if the material scatters a lot of light. The relationship of the law between concentration and absorption of light is based on the use of spectroscopy to identify substances.

The law of Beer-Lambert relates the intensity of incoming light in a medium with the outgoing intensity after absorption occurs in said medium. The relationship between both intensities can be expressed through the following relationships:

 

Para líquidos:

I1I0=10−αℓ=10−εℓc=10−A

 

Sin Wb manual correcto no hay ajuste correcto de los demás parámetros de la cámara.

Esto es una verdad inamovible. Como lo es también que sin  una buena técnica de iluminación no hay correcta exposición.

Os dejo al respecto el documento ITU donde puede leerse las Normas Internacionales de filmación en HDR :

https://www.itu.int/dms_pub/itu-r/opb/rep/R-REP-BT.2408-2017-PDF-E.pdf

“La Recomendación UIT-R BT.2100 (BT.2100) especifica los parámetros de la imagen HDR-TV para su uso en la producción y el intercambio internacional de programas utilizando los métodos de Cuantización Perceptual (PQ) y Híbrido Log-Gamma (HLG).

La producción en PQ es similar a la producción de rango dinámico estándar. Durante la captura, la escena puede exponerse para producir la apariencia deseada en un monitor de referencia, operando idealmente en el entorno de referencia.

La configuración de exposición puede ser asistida, por ejemplo, configurando una tarjeta  de Wb manual blanca difusa o gris al nivel de señal deseado.

Es posible que el sistema PQ capture y codifique información que está más allá de las capacidades de un monitor específico, si este monitor no puede alcanzar la luminancia de pico ideal de 10 000 cd / m2 y ni pueda exponer la gama completa de la amplia gama de colores BT.2100. .

Si la señal PQ no está activamente restringida a la capacidad del monitor de referencia en uso, se puede revelar más información otro monitor  en post producción ó monitorización, con una luminancia máxima  de 10.000 units o una gama de colores más altas como la BT 2020.

HLG ha sido diseñado para permitir una migración directa hacia la producción de televisión HDR, con pocos cambios en las prácticas de trabajo de producción de SDR. La naturaleza compatible de la señal HLG permite el uso de monitores de rango dinámico estándar en áreas de monitoreo no críticas. Los monitores HDR son necesarios solo para la monitorización crítica,en estudio ó situaciones complicadas, como cuando se realiza la gradación de color, el sombreado etc y con programas de edición y  salida de previsualización en estudio de producción.

2.1 HDR referencia blanco

El nivel de referencia, HDR Reference White, se define en este Informe como el nivel de señal nominal de una tarjeta blanca de Wb manual , con 100% de reflectancia. Ese es el nivel de señal que resultaría de un reflector 100% lambertiano colocado en el centro de interés dentro de una escena bajo iluminación controlada, comúnmente conocido como blanco difuso. Puede haber blancos más brillantes capturados por la cámara que no están en el centro de interés y, por lo tanto, pueden ser más brillantes que el  blanco HDR Reference White.

Graphics White se define dentro del alcance de este Informe como el equivalente en el dominio de gráficos de una tarjeta blanca con 100% de reflectancia: el nivel de señal de un elemento blanco plano sin reflejos especulares dentro de un elemento gráfico. Por lo tanto, tiene el mismo nivel de señal que HDR Reference White, y los gráficos deben insertarse según este nivel … ” ITU recomendaciones.

 

Without correct Wb manual there is no correct setting of the other parameters of the camera. This is an immovable truth. As it is also that without a good lighting technique there is no correct exposure.

I leave you in this regard the ITU document where you can read the International Standards of filming in HDR:

 

https://www.itu.int/dms_pub/itu-r/opb/rep/R-REP-BT.2408-2017-PDF-E.pdf

“Recommendation ITU-R BT.2100 (BT.2100) specifies HDR-TV image parameters for use in production and international programme exchange using the Perceptual Quantization (PQ) and Hybrid Log-Gamma (HLG) methods.

Production in PQ is similar to standard dynamic range production. During capture, the scene may be exposed to produce the desired appearance on a reference monitor, ideally operating in the reference environment. Exposure setting may be assisted for example by setting a grey or diffuse white card to the desired signal level. It is possible for the PQ system to capture and encode information that is beyond the capabilities of a specific monitor, if that monitor cannot reach both the ideal peak luminance of 10 000 cd/m2 and the full extent of the BT.2100 wide colour gamut. If the PQ signal is not actively constrained to the capability of the reference monitor in use, more information may be revealed on a subsequent display with higher peak luminance or colour gamut.

HLG has been designed to enable a straightforward migration towards HDR television production, with few changes to SDR production working practices. The compatible nature of the HLG signal allows standard dynamic range monitors to be used in non-critical monitoring areas. HDR monitors are necessary only for critical monitoring, such as when colour grading, camera shading (or racking) and monitoring programme and preview outputs in a production gallery.

2.1 HDR Reference White

The reference level, HDR Reference White, is defined in this Report as the nominal signal level of a 100% reflectance white card. That is the signal level that would result from a 100% Lambertian reflector placed at the centre of interest within a scene under controlled lighting, commonly referred to as diffuse white1. There may be brighter whites captured by the camera that are not at the centre of interest, and may therefore be brighter than the HDR Reference White.

Graphics White is defined within the scope of this Report as the equivalent in the graphics domain of a 100% reflectance white card: the signal level of a flat, white element without any specular highlights within a graphic element. It therefore has the same signal level as HDR Reference White, and graphics should be inserted based on this level…..”

https://www.itu.int/dms_pub/itu-r/opb/rep/R-REP-BT.2408-2017-PDF-E.pdf

Todo parece indicar que esta nueva Canon X 750  podría ser un equipamiento submarino de coste contenido en una carcasa de tamaño intermedio y calidad HDR HLG y HDR 10 como no se ha visto hasta el momento . Parece que puede dar muy buenos resultados de Wb  manual bajo el agua a juzgar por los resultados de la SONY Z 90, pero ésta cuestión naturalmente hay que probarla en laboratorio y bajo el agua con diferentes iluminaciones.

Es una lástima que no tenga el asa de transporte desmontable porque en todas las demás características se muestra como altamente recomendable para meterla debajo del agua.

Everything seems to indicate that this new Canon X 750 could be a low cost underwater equipment contained in a housing of intermediate size and HDR LG and HDR 10 quality as has not been seen so far. It seems that it can give very good results of manual Wb underwater judging by the results of the SONY Z 90, but this question naturally has to be tested in the laboratory and underwater with different illuminations.

It is a pity that you do not have the removable carrying handle because in all other features it is highly recommended to put it under water.

 

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