Sony Alpha 7R IV : Preparada para el Cine Submarino?-Sony Alpha 7R IV: Ready for Submarine Cinema?

Sony Alpha 7R IV : Preparada para el Cine Submarino?-Sony Alpha 7R IV: Ready for Submarine Cinema?


Sony Alpha 7R IV : Preparada para el Cine Submarino?-Sony Alpha 7R IV: Ready for Submarine Cinema?

Este artículo está escrito a petición de un entusiasta productor submarino que utiliza sistemas fotográficos para filmar bajo el agua y que me pregunta  mi opinión sobre la nueva SONY Alpha 7 R IV.

La pregunta que me hace está siguiendo la línea de otros hilos de esta Website y se resume en:

¿Sony Alpha 7R IV : Preparada para el Cine Submarino?-Sony Alpha 7R IV: Ready for Submarine Cinema? ¿Mejor que la nueva Panasonic LUMIX S1 H ?

PANASONIC LUMIX S1 VIDEO 4 K 60 P 4.2.0 SDR 8 BITS BT 709 COLOR SPACE

Engadget: “Canon and Nikon, Panasonic are simply getting lapped by Sony in the mirrorless race”

«Engadget has tested the S1R and writes:

Is the S1R worth $3,700? If you had asked me this even a month or two ago, I would have said yes. However, Sony’s incredible new 61-megapixel A7R IV has put me in a tight spot here, based on the brief look we had. For $200 less, you get a lot more, including much higher resolution, phase-detect autofocus with incredible AI powered eye detection, and video features on par with the S1R.

Sony simply hasn’t given Panasonic an inch in performance, and has a proven track record with three previous A7R models. It’s a shame, because the S1R is a pretty incredible camera, but like Canon and Nikon, Panasonic is simply getting lapped by Sony in the mirrorless race.»

 

Engadget dice: 

«la S1R es una cámara bastante increíble, pero al igual que Canon y Nikon, Panasonic, simplemente está siendo superada por Sony en la carrera sin espejo»

¿La S1R vale $ 3,700?

«Si me hubieras preguntado esto hace un mes o dos, te habría dicho que sí. Sin embargo, el increíble nuevo A7R IV de 61 megapíxeles de Sony me ha puesto en una situación difícil aquí, basado en el breve aspecto que teníamos. Por $ 200 menos, obtienes mucho más, incluida una resolución mucho más alta, autofocus de detección de fase con una increíble detección de ojos con IA y funciones de video a la par con el S1R.

Sony simplemente no le ha dado a Panasonic una pulgada de rendimiento, y tiene un historial comprobado con tres modelos A7R anteriores. Es una pena, porque la S1R es una cámara bastante increíble, pero al igual que Canon y Nikon, Panasonic simplemente está siendo superada por Sony en la carrera sin espejo.»

 

Sony Alpha 7R IV: Ready for Submarine Cinema? -Sony Alpha 7R IV: Ready for Submarine Cinema?

This article is written at the request of an enthusiastic underwater producer who uses photographic systems to film underwater and who asks me  my opinion about the new SONY Alpha 7 R IV.

The question that makes me is following the line of other threads of this Website and is summarized in:

Sony Alpha 7R IV: Ready for Submarine Cinema? -Sony Alpha 7R IV: Ready for Submarine Cinema? Better than the new Panasonic LUMIX S1 H?

 

GOOOLE TRANSLATION:

 

La Alpha 7 RS Mark IV está haciendo correr ríos de tinta digital en estos momentos.

Para muchos productores es una desilusión que SONY NO haya «mejorado», en el nuevo modelo, la tasa de Bits y cuantificación ó el Codec de la nueva ALPHA 7 R IV ó más que «mejorar» habría que decir más bien, «ampliar» estas características de SONY que ya tienen en otras máquinas SONY desde hace años.

La pregunta a SONY sería  :

¿Sony por qué NO has introducido cuantificación 4.2.2. grabación a 60 p y una tasa de bits mayor que 100 Mbps con  el Codec Profesional XAVC ?
Bien, pues amigos, la respuesta de SONY PUEDE QUE SEA ÉSTA:

Sony manager reassures: We are working to give you 4k60p and 10bit 4:2:2 on a Sony Alpha camera!

 

¿Sony NO quiere poner MÁS POTENCIA  de vídeo en sus máquinas DE FOTOS MÁS EMBLEMÁTICAS PARA FILMAR VÍDEO para el gran público, porque SON  MAQUINAS DE FOTOS Y LE INTERESAN LAS FOTOS a pesar de que, por ejemplo, tiene  FILMACIÓN CON tasas de bits de 900 Mbps  en cámaras profesionales, cuantificaciones de 10-12-14 bits , tasas de ftps altisímas ó HFR en diferentes modelos de la marca, desde hace ya más de un lustro?

Cabe preguntarse, por qué entonces SONY diseña accesorios realmente «cool» para éste nuevo  modelo, como su Micrófono  Digital, multidireccional para filmación ó su Superestabilizador de 5 ejes, su Super enfoque híbrido para la filmación de cine, SI  SONY  sigue con su tasa de Bits a 100 Mbps , su cuantificación 4.2,0 , Ó SU FILMACIÓN 30 P espacio de color   709 ….Y en ESPACIO DE COLOR BT 2020 HDR HLG.

 

The Alpha 7 RS Mark IV is running rivers of digital ink right now.

For many producers it is a disillusion that SONY has NOT «improved», in the new model, the rate of Bits and quantification or the Codec of the new ALPHA 7 R IV or more to  «improve» would have to say rather «expand» these characteristics of SONY that already have in other SONY machines for years.

The question to SONY would be:

Sony why you have NOT introduced quantification 4.2.2. recording at 60 p and a bit rate greater than 100 Mbps with the XAVC Professional Codec?
Well, friends, the response from SONY MAY BE THIS:

Sony manager reassures: We are working to give you 4k60p and 10bit 4:2:2 on a Sony Alpha camera!

¿Sony DOES NOT WANT TO PUT MORE POWER OF VIDEO IN THEIR MOST EMBLEMATIC PHOTOS MACHINES TO FILM VIDEO for the general public, because they ARE PHOTO CAMERA AND THE PHOTOS INTERESTED TO THEM, although, for example, they have FILMING WITH 900 Mbps bit rates in professional cameras, quantifications of 10-12-14 bits, rates of high altitude or HFR in different models of the brand for more than five years ?

It is worth wondering why SONY designs really cool accessories for this new model, such as its Digital Microphone, multidirectional for filming or its 5-axis Super-blower or its Super Hybrid approach for film shooting.  IF …SONY continues with its Bits rate at 100 Mbps, its quantification 4.2,0, OR ITS FILMING 30 P color space 709 …. And in COLOR SPACE BT 2020 HDR HLG.

 

 

Pongamos algunos  ejemplos cercanos que pueda darnos alguna pista;

La Video-cámara Prosumer  SONY ax 700, de solamente 1600 euros, de la que he hecho algunos reviews submarinos en esta Web tiene los mismos atributos e incluso mejores en algunos aspectos -pantalla LCD  más grande, muy práctica y operativa en HDR HLG y SLOG, Botones asignables, menús profesionales XDcam etc- para cine submarino, que la nueva Alpha 7 R IV  .

La Profesional SONY  HDR  XDcam  Z 90 por ejemplo, que cuesta unos 3200 e, es más barata que la nueva Alpha 7 R IV , es  HDR HLG, supera a la última SONY  ALPHA 7 R IV al utilizar un Codec XAVC L  ( no S )  profesional, tiene  mejores ajustes de vídeo profesionales CineAlta Sony, Super estabilizador una pantalla LCD grande con Asistente de monitor para curvas  HDR -SLOG y Obturador de vídeo ( No fotográfico )- 6  botones configurares, un impresionante Wb submarino  súper efectivo , extremadamente fácil de hacer y cumple especificaciones Broadcast  ITU, por ejemplo.

 

 

 

La Videocámara Profesional XDcam Sony PXW Z 190 de TRES SENSORES CMOS Exmor R de 1/3”, con una colorimetría mejor que una cámara de un sólo CMOS y filmación HDR HLG con Super enfoque Híbrido cuesta unos 3700 e y NO necesita ningún accesorio ó Gadget adicional.

-Cámara 4K HDR XDCAM
-Tres Sensores CMOS R Exmor de 1/3”
-Grabación 4K 60p

https://www.photospecialist.es/sony-pxw-z190-vdeocamara-4k?channable=e13530.U09QWFdaMTkwVg&gclid=CjwKCAjw1f_pBRAEEiwApp0JKEXmoMLqRMk9ONpSNqdldDZyiTXBM2KNpClLwP4jcNn2XYHLUyItuBoCZfUQAvD_BwE

Let’s take a close example that can give us a clue;

The Video Camera SONY Prosumer ax 700, of only 1600 euros, of which I have done some underwater reviews on this website has the same attributes and even better in some aspects – larger LCD screen, very practical and operational HDR HLG and SLOG , Assignable buttons, professional XDcam menus etc- for underwater cinema, than the new Alpha 7 R IV.

The Professional SONY HDR XDcam Z 90 for example, which costs about 3200 e, is cheaper than the new Alpha 7 R IV, is HDR HLG, beats the latest SONY ALPHA 7 R IV when using a Codec XAVC L (not S) Professional, has better professional video settings CineAlta Sony, Super stabilizer a large LCD screen with Monitor Assistant for HDR curves -SLOG and Video Shutter (No photographic) – 6 configurable buttons, an impressive super effective underwater Wb, extremely easy to make and meets Broadcast ITU specifications, for example.

 

The XDcam Sony PXW Z 190 Professional Camcorder of THREE 1/3 ”Exmor R CMOS SENSORS, with a colorimetry better than a single CMOS camera and HDL HLG shooting with Super Hybrid focus costs about 3700 e and does NOT need any additional accessories or Gadget .

– 4K HDR XDCAM camera
-Three 1/3 ”CMOS R Exmor Sensors
– 4K 60p recording

https://www.photospecialist.es/sony-pxw-z190-vdeocamara-4k?channable=e13530.U09QWFdaMTkwVg&gclid=CjwKCAjw1f_pBRAEEiwApp0JKEXmoMLqRMk9ONpSNqdldDZyiTXBM2KNpClLwP4jcNn2XYHLUyItuBoCZfUQAvD_BwE

 

 

Pareciera que SONY NO se toma tan en serio la filmación de cine, en las fotográficas como Panasonic con su LUMIX S1 H.

O es que ¿a SONY le interesan  más las cámaras de vídeo más para filmar cine digital, que las cámaras fotográficas para filmar ?

¿Es que SONY NO TIENE FÉ  en la calidad de las fotográficas para filmar cine ?.

No parece que esto sea cierto, a juzgar por sus innovaciones . Parece más bien que simplemente No le interesa incrementar Bits , filmación a 60 p cuantificaciones 4.2.2.porque :

realmente la imagen de la ALPHA 7 R IV le pese a quien le pese : ES IMPRESIONANTE EN HDR A 4.2.0 30 P TAL COMO ESTÁ AHORA Y SE AJUSTA A LOS STANDARS DE VISUALIZACIÓN Y EMISÓN ACTUALES.

Cabe preguntarse por  las razones y no quedarse en lo superficial , porque la marca de la Playstation no introduce en el mercado una máquina sin buenas razones.  
Se pasa por alto que la Alpha 7 R IV es la primera cámara Full Frame de 60 Mpxl , el  hardware de detección de fase  y enfoque más evolucionado del mercado en su sensor que la hacen la más rápida de su categoría en enfoque  la filmación HDR HLG BT 2020, que además se pasa por alto  TODAS LAS EMISIONES ON LINE  son A 8 Bits, la cuantificación 4.2.0, que  casi el 100% de los monitores y SmartTV del mercado » solamente » pueden ver 8 Bits de color y no 10 Bits reales, que casi todas las NLE NO están preparadas para visionar HDR en tiempo real etc etc

It seems that SONY does not take filmmaking as seriously as Panasonic with its LUMIX S1 H.

Or is it that SONY is more interested in video cameras more to shoot video than cameras to shoot video?

Is it that SONY DOES NOT HAVE FAITH in the quality of the photographs to shoot cinema?

This does not seem to be true, judging by its innovations. It seems rather that you simply do not want to increase Bits, filming at 60 p quantifications 4.2.2.because:

really the image of the ALPHA 7 R IV will weigh whoever it weighs: IT IS IMPRESSIVE IN HDR A 4.2.0 30 AS IS NOW AND ADJUSTS TO THE CURRENT VISUALIZATION AND EMISSION STANDARS.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=47&v=UyEuPg6GXdU

It is necessary to ask for the reasons and not to remain in the superficial, because the mark of the Playstation does not introduce in the market a machine without good reasons.
It is overlooked that the Alpha 7 R IV is the first Full Frame camera of 60 Mpxl, the most advanced phase detection and focusing hardware on the market in its sensor that makes it the fastest in its category in HDR HLG filming. BT 2020, which is also ignored ALL ON-LINE EMISSIONS are A 8 Bits, quantification 4.2.0, that almost 100% of the monitors and SmartTV of the market «only» can see 8 color Bits and not 10 Bits real, that almost all NLE are NOT ready to watch HDR in real time etc etc

 


Sony announces the a7R IV

Sorprende leer artículos como en Cinema 5 D por ejemplo, analizando estas características, en los que se dice de la nueva SONY Alpha 7 R Mark IV : «SONY LA MISMA CALIDAD, Mejor enfoque automático», en los que se minusvalora  la mejora de Hardware,Software ó  se simplifican la capacidad del Auto-enfoque por detección de fase, los accesorios  de la nueva SONY y se hace referencia a una calidad de Video igual que en anteriores modelos SONY poniendo como referencia a modelos de Panasonic por ejemplo, la Panasonic LUMIX S1H Full-Frame

 

It is surprising to read articles like in Cinema 5 D for example, analyzing these characteristics, in which it is said of the new SONY Alpha 7 R Mark IV: «SONY THE SAME QUALITY, Better autofocus», in which the improvement of Hardware is underestimated , Software or the capacity of the Auto-focus by phase detection, the accessories of the new SONY are simplified and reference is made to Video quality as in previous SONY models, referring to Panasonic models, for example, the Panasonic LUMIX S1H Full-Frame

 

Practicamos con la Sony a7R IV – misma calidad de video, mejor Enfoque Automático

Anuncian la Panasonic LUMIX S1H – 6K, full frame, video de 10 bits y más

 

Cinema 5 D dice de la nueva Panasonic S 1 H:

«Durante la Cine Gear 2019, Panasonic acaba de anunciar una nueva cámara full frame sin espejo: la Panasonic LUMIX S1H. Luego de la LUMIX S1 y la S1R que se lanzaron a principios de este año, esta nueva LUMIX S1H es más bien una versión video-céntrica con impresionantes capacidades de grabación de hasta 6K a 24 cuadros por segundo, 5.9K a 30p y 4K/C4K de 10 bits hasta 60p.
…Panasonic afirma que la LUMIX S1H es la primera cámara del mundo en lograr grabaciones en 6K a hasta 24 cuadros por segundo en una relación de aspecto de 3:2, o 5.9K/30p en una relación de aspecto de 16:9. Además, no se necesita una grabadora externa para grabar imágenes 60p 4K/C4K a 10 bits. Si quieres filmar con lentes anamórficos, hay un modo anamórfico 4:3. La Panasonic LUMIX S1H usa el sensor de imagen de cuadro completo para grabar, es decir que no aplica factor de recorte.
Trae V-Log/V-Gamut incorporado, por lo que no necesitas pagar ningún extra para lograr el rango dinámico completo declarado de más de 14 stops. De hecho, te simplifica las cosas si necesitas empatar una GH5 o una VariCam con las imágenes que produce la S1H.
Finalmente, para cada modo de grabación S1H, no existe límite de grabación, o sea que puedes grabar sin parar siempre que tengas suficientes tarjetas de alimentación/memoria.»
La línea de cámaras S de Panasonic ahora es más fácil de entender: la S1R es para fotógrafos que necesitan imágenes de alta resolución, la S1 está pensada para ser una cámara híbrida que mezcla fotos y videos de alta calidad, y la S1H está desarrollada especialmente para producciones de video.
El prototipo de la S1H se está exhibiendo actualmente en la Cine Gear 2019. Debería estar disponible en todo el mundo para el otoño de 2019 (primavera si estás en el hemisferio sur) por alrededor de $4000.

Cinema 5 D says of the new Panasonic S 1 H:

«During the 2019 Gear Gear, Panasonic has just announced a new full frame mirrorless camera: the Panasonic LUMIX S1H, after the LUMIX S1 and the S1R that were launched earlier this year, this new LUMIX S1H is more of a version video-centric with impressive recording capacities of up to 6K at 24 frames per second, 5.9K at 30p and 4K / C4K from 10 bits up to 60p.
… Panasonic claims that the LUMIX S1H is the first camera in the world to achieve 6K recordings at up to 24 frames per second in an aspect ratio of 3: 2, or 5.9K / 30p in an aspect ratio of 16: 9 . In addition, an external recorder is not required to record 60p 4K / C4K images at 10 bits. If you want to film with anamorphic lenses, there is an anamorphic 4: 3 mode. The Panasonic LUMIX S1H uses the full frame image sensor to record, that is, it does not apply cut-off factor.
Bring V-Log / V-Gamut built-in, so you do not need to pay any extra to achieve the full declared dynamic range of more than 14 stops. In fact, it simplifies things for you if you need to tie a GH5 or a VariCam with the images produced by the S1H.
Finally, for each S1H recording mode, there is no recording limit, so you can record without stopping as long as you have enough memory / power cards. «
Panasonic’s S line of cameras is now easier to understand: the S1R is for photographers who need high resolution images, the S1 is designed to be a hybrid camera that mixes high quality photos and videos, and the S1H is specially developed for video productions.
The prototype of the S1H is currently on display at the 2019 Gear Cinema. It should be available worldwide by the fall of 2019 (spring if you are in the southern hemisphere) for around $ 4000.

 

Y cinema 5 D dice de la nueva SONY ALPHA 7 R Mark IV:

«La Sony a7R IV acaba de ser anunciada, y puede que traiga muchas mejoras para los fotógrafos dedicados, pero para nosotros los cineastas ofrece muy poco en comparación con los modelos anteriores de Sony. De hecho, algunas de las especificaciones de video que se encuentran en esta nueva cámara, como el muestreo de color, la profundidad de bits, la resolución, la velocidad de fotogramas, la velocidad de datos y demás, son exactamente las mismas que las de la envejecida Sony A7S II, ¡que fue lanzada hace casi 4 años!

«Sé que esta es una forma un poco dura de comenzar un artículo, pero necesito expresar mi frustración. Por favor no me malentiendan, siento MUCHO respeto por las personas que están detrás de esta nueva cámara y puedo suponer que muchos fotógrafos encontrarán lo que estaban buscando en esta nueva oferta de Sony – pero permítanme dar un paso al frente y decir que en lo que respecta al público de cineastas, Sony se está arriesgando a volverse menos relevante, sin hacer nada a diferencia de otros fabricantes. Cuando estaba en el evento de prensa en Irlanda, escuché que “la nueva a7R IV es principalmente una cámara fotográfica, y es por eso que el aspecto del video no se ha mejorado”, pero con toda honestidad, en mi opinión este argumento ya no es tan relevante. Veamos lo que FUJIFILM y Panasonic (por ejemplo) están haciendo con sus nuevas cámaras: al ofrecer lo mejor que tienen en cuanto a rendimiento de fotos y video en un solo dispositivo, son capaces de atraer a muchos. Ahora, no estoy diciendo que Sony debería hacer lo mismo, pero al menos el argumento debería ser diferente o, mejor aún, un poco más claro sobre sus planes futuros de cámaras.»

And cinema 5 D says of the new SONY ALPHA 7 R Mark IV:

«The Sony a7R IV has just been announced, and may bring many improvements for dedicated photographers, but for us the filmmakers offers very little compared to previous Sony models, in fact, some of the video specifications that are found in this new camera, such as color sampling, bit depth, resolution, frame rate, data rate and so on, are exactly the same as those of the aging Sony A7S II, which was launched almost 4 years!

«I know this is a somewhat harsh way to start an article, but I need to express my frustration, please do not misunderstand me, I have a lot of respect for the people behind this new camera and I can assume that many photographers will find what they were Looking at this new offer from Sony – but let me take a step forward and say that when it comes to the public of filmmakers, Sony is risking becoming less relevant, doing nothing unlike other manufacturers. In Ireland, I heard that «the new a7R IV is mainly a camera, and that is why the aspect of the video has not been improved», but in all honesty, in my opinion this argument is not so relevant anymore. what FUJIFILM and Panasonic (for example) are doing with their new cameras: by offering the best they have in terms of photo and video performance in a single device, they are able to attract Now, I’m not saying that Sony should do the same, but at least the argument should be different or, better yet, a little clearer about their future camera plans.

 

¿Cinema 5 D está llamado » vieja»  a la nueva cámara de SONY ?

Sin duda parece que a muchos cineastas, no submarinos, no les ha entusiasmado.

Cinema 5 D is called «old» to the new SONY camera?

No doubt it seems that many filmmakers, not submarines, have not been excited.

NEWSSHOOTTER:

«Thoughts

Sony seems to be content just adding incremental improvements to their cameras and not really pushing the boundaries. Yes, the real-time tracking autofocus for video looks to be a great feature, but staying with the same old 4.2.0-8 bit internal recording at 100Mb/s is getting a bit old.

At the end of the day, this camera is more geared towards still photographers than video shooters. The a7s III can’t come soon enough.»

«Pensamientos

Sony parece estar contento simplemente agregando mejoras incrementales a sus cámaras y no realmente superando los límites. Sí, el autofocus de seguimiento en tiempo real para el video parece ser una gran característica, pero quedarse con la misma grabación interna de 4.2.0-8 bits a 100Mb / s se está volviendo un poco viejo.

Al final del día, esta cámara está más orientada a los fotógrafos que a los fotógrafos. El a7s III no puede venir lo suficientemente pronto

 

Sony announces the a7R IV

 

Como comienzo para su utilización como sistema de Cine submarino , el futuro de la nueva SONY ALPHA 7 R IV, tras leer las críticas NO parece tan bueno ó tan bien posicionado como el de la competencia Panasonic , por ejemplo.

Pero analicemos el modelo un poco más profundamente , más allá de las especificaciones de filmación sobre el papel y vayamos a lo práctico en filmación submarina  que es lo que nos interesa en esta Website.

Yo la primera pregunta que haría es si para un sistema de vídeo y cine submarino de esta gama, necesitamos las características de un equipo de cine con más altas tasas de bits, cuantificaciones elevadas, Codecs  que limiten el sistema de almacenamiento, el intercambio de archivos ó la edición fluida, la duración de las baterías bajo el agua ó que comprometan calidad del color  por la dificultad de Wb manual.

Como ya he explicado en numerosas ocasiones mi preferencia, son los equipos video-gráficos de cine no los fotográficos, porque en todos los equipos fotográficos de cine hay limitaciones , encima y debajo del agua que hay que suplir con artefactos y gadgets que incomodan ó limitan su uso submarino.

Yo diría que la nueva SONY ALPHA  7 R IV tiene, para su uso submarino, las mismas limitaciones que otros equipos foto-céntricos incluida la Panasonic LUMIX S1H Full-Frame.

Partiendo de que yo personalmente, no confiaría la filmación de vídeo en cámara A a una cámara fotográfica, La nueva SONY, sin embargo, introduce el sistema de Auto-tracking  por enfoque Híbrido por primera vez en un sensor de 60 Mpxl que va a suponer una velocidad de enfoque y una capacidad creativa sobresaliente bajo el agua, de realizar enfoques selectivos mejores que muchas cámaras de cine que funcionan con enfoque manual bajo el agua.

La Alpha 7 R IV simplifica también el proceso al entrar a trabajar en Espacio de Color BT 2020 en HDR HLG, 4.2.0-8 bits compatible con todas las NLE del mercado y los monitores y sistemas de visualización, pero, sin embargo, tiene   las limitaciones de monitorización ( monitor pequeño poco orientable ), gran consumo de baterías, dificultad ( eso parece ) de ajuste de Wb manual submarino  que es imprescindible en HDR bajo el agua (y encima del agua), dificultades que presumiblemente también tiene la Panasonic, salvo que demuestre lo contrario, por ejemplo la citada.

Tenemos entonces otro sistema fotográfico, con los típicos defectos de los sistemas fotográficos bajo el agua para grabar vídeos, con un sobresaliente  enfoque submarino  y un sobresaliente color … si es se puede ajustar fácilmente el color bajo el agua claro…aspecto que desconocemos.

Así que como en todos los aspectos de la vida, un sistema muestra su operatividad con la experiencia y tendremos que esperar a ver si aparecen productores profesionales submarinos  que utilicen la nueva Alpha 7 R IV bajo el agua  y la nueva Panasonic S 1 H  para  poder dar una opinión más extensa. Mientras tanto, en mi opinión debemos  esperar a  que los profesionales de cine y vídeo submarino nos deleiten con sus muestras que a buen seguro saldrán en los próximos meses.

As a start for its use as an underwater cinema system, the future of the new SONY ALPHA 7 R IV, after reading the reviews, does not seem as good or as well positioned as the Panasonic competition, for example.

But let’s analyze the model a little more deeply, beyond the specifications of filming on paper and go to the practical in underwater filming that is what interests us in this Website.

I the first question I would ask is if for a video system and underwater cinema of this range, we need the characteristics of a cinema equipment with higher bit rates, high quantifications, Codecs that limit the storage system, file sharing or the fluid edition, the duration of the batteries under water or compromising color quality due to the difficulty of manual Wb.

As I have explained many times my preference, are the video-graphic film equipment not the photographic, because in all the film photographic equipment there are limitations, above and below the water that must be replaced with gadgets and gadgets that bother or limit its submarine use.

I would say that the new SONY ALPHA 7 R IV has, for submarine use, the same limitations as other photo-centric equipment including the Panasonic LUMIX S1H Full-Frame.

Based on the fact that I personally would not trust the shooting of video in camera A to a camera, the new SONY, however, introduces the Auto-tracking system by Hybrid focus for the first time in a sensor of 60 Mpxl which is going to assume a speed of focus and an outstanding creative ability underwater, to make selective approaches better than many film cameras that work with manual focus underwater.

The Alpha 7 R IV also simplifies the process when entering to work in Space of Color BT 2020 in HDR HLG, 4.2.0-8 bits compatible with all the NLE of the market and the monitors and visualization systems, but, nevertheless, it has the limitations of monitoring (small monitor little adjustable), large consumption of batteries, and difficulty (it seems) of adjustment of Wb submarine manual that is essential in HDR underwater (and above the water) and difficulties that presumably also has the Panasonic, unless proven otherwise, for example, the one cited.

We have another photographic system, with the typical defects of underwater photographic systems to record videos, underwater, with an outstanding underwater focus and an outstanding color … if you can easily adjust the color under clear water. .. aspect that we do not know.

So as in all aspects of life, a system shows its operation with experience and we will have to wait to see if there are underwater professional producers using the new Alpha 7 R IV underwater and the new Panasonic S 1 H to be able to give a more extensive opinion. In the meantime, in my opinion we should wait for the underwater film and video professionals to delight us with their samples that will surely come out in the coming months.

PANASONIC LUMIX S1 VIDEO 4 K 60 P 4.2.0 SDR 8 BITS BT 709 COLOR SPACE

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