BACKSCATTER: Sony A7R IV | Underwater Video Test Footage- Rodaje submarino con Sony A7R IV -Otra cámara fotográfica cara con resultados muy normales -Another expensive photo-centric camera system with very normal results.

BACKSCATTER: Sony A7R IV | Underwater Video Test Footage- Rodaje submarino con Sony A7R IV -Otra cámara fotográfica cara con resultados muy normales -Another expensive photo-centric camera system with very normal results.


BACKSCATTER: Sony A7R IV | Underwater Video Test Footage- Rodaje submarino con Sony A7R IV Otra cámara fotográfica cara, con resultados muy normales- Another expensive photo centric system camera with very normal results.

GOOGLE TRANSLATION :

El vídeo editado por Backscatter, desde mi punto de vista superficialmente, se ve muy bien en la www, con bonito color y detalles pero en definitiva, es un rodaje elemental, en condiciones de rodaje poco dificultosas de iluminación, de entorno controlado, con recortes de la calidad que puede dar esta cámara. Tampoco muestra la verdadera potencia de esta cámara en su filmación submarina HDR HLG.

Estas condiciones, evidencian más, las carencias que las ventajas de este caro equipamiento para video submarino y no se pone a prueba realmente, lo que este equipo de filmación submarina pueda dar de sí.

Este tipo de test nos hace pensar que la filmación 4 K HDR bajo el agua con este tipo de equipamiento debe de tener dificultades ó no debe de ser sencilla. Este es un aspecto decepcionante en un equipamiento cuyo precio, solamente el cuerpo de la cámara , con objetivos puede sobrepasar los 4000 euros ,a lo que hay que añadir otros mas de 4000 euros en carcasa submarina y accesorios como cúpulas para diferentes angulaciones de disparo, objetivos para Macro , Gran angular etc , lentes de aproximación húmedas , flips, Monitor externo y carcasa submarina para el monitor externo etc , si queremos una filmación submarina de calidad .

Así que este equipamiento, presenta la mayoría de los problemas que presentan las DSLR y EVIL Full Frame para la filmación HDR y SDR debajo del agua.

The video edited by Backscatter, from my point of view superficially looks very good on the www, with nice color and details but in short, it is an elementary shoot, in shooting conditions that are not difficult for lighting, in a controlled environment, with cut-outs of the quality that this camera can give. Nor does it show the true power of this camera in its HDR HLG underwater filming.

These conditions, show more, the shortcomings than the advantages of this expensive equipment for underwater video and it is not really tested, what this underwater filming equipment can give of itself.

This type of test makes us think that 4K underwater HDR filming with this kind of video-photo equipment must have difficulties or should not be easy.This is a disappointing aspect in an equipment whose price, only the camera body, with lenses can exceed 4000 euros, to which we must add more than 4000 euros in underwater housing and accessories such as domes for different shooting angles, objectives for Macro, Wide angle etc, wet approach lenses, flips, External monitor and underwater housing for the external monitor etc, if we want quality underwater filming.

So this equipment presents most of the problems that DSLR and EVIL Full Frame present for HDR and SDR underwater filming.

Llama la atención, el hecho de que se haya recortado la filmación a 1080 en lugar de haberla hecho en 4 K . También llama la atención que se haya filmado en 120 p para ralentizar y dar un aspecto estable en 1080 a la imagen en la post producción. Puede esto indicar una mala estabilización filmando en 4 K ? También llama la atención que no se hagan las pruebas de filmación en perfiles Full HD BT 2020 y 4 K BT 2020 HDR.

It is striking that the filming has been cut to 1080 instead of 4K. It is also striking that it was filmed in 120p to slow down and give a stable aspect in 1080 to the image. Can this indicate poor stabilization filming in 4K?It is also striking that the filming tests are not done on HDR 2020 Full HD and on HDR 2020 4 K profiles.

Por último, las secuencias de Macros en Full HD ( pero cabe preguntarse quién filma en Full HD SDR si puede filmar en 4 K HDR hoy en día ) se ven bonitas y con color ajustado, pero no son nada espectaculares para estar tratadas con recorte en «super 35», llevando a la conclusión de que hay equipamientos por menos dinero que pueden obtener imágenes Macro en vídeo más espectaculares que esta nueva cámara de SONY, al menos con ésta configuración.

Finally, the Full HD Macros sequences look nice (but wondering who shoots in Full HD SDR if they can shoot in 4K HDR today)and with adjusted color, but they are not spectacular at all to be treated with clipping in super 35, leading to the conclusion that there are equipments for less money that can obtain more spectacular video macro images than this new SONY camera with this configuration.

SONY A7R IV Camera Super 35 Crop Mode 1080 Full HD
SONY AX 100 4 K Videocamera 1´sensor Not Crop Mode 4 K 2160 Optical Macro
SONY A7R IV Camera Super 35 Crop Mode HD
SONY PXW Z90 XD cam Professional HDR 4K Videocamera 4K Optical Macro Not crop Mode
BT 2020 HDR HLG footage
SONY PXW Z90 XD cam Professional HDR 4K Videocamera 4K Optical Macro Not crop Mode
BT 2020 HDR HLG footage
SONY PXW Z90 XD cam Professional HDR 4K Videocamera 4K Optical Macro Not crop Mode
BT 2020 HDR HLG footage
SONY PXW Z90 XD cam Professional HDR 4K Videocamera
SONY PXW Z90 XD cam Professional HDR 4K Videocamera HLG Footage BT 2020 Color Space
4 K Not Crop mode in Macro SDR BT 709 version in +500 nits device
SONY A 7R IV Full Frame sensor Full HD BT 709 footage SD 709 version crop mode in Macro

Backscatter explica así el rodaje:

Backscatter explains the filming this way:

«Sample clips from the Sony A7R IV including: underwater ambient light white balance in wide angle & macro with and without Super 35 Crop. Check out our complete review article at the link below. ARTICLE: https://www.backscatter.com/reviews/p… KEYWORDS: Sony a7R IV, Sony 16-35mm, Sony 90mm, Sigma MC-11, Canon 8-15mm, Canon 100mm IS, Aquatica A7rIV, Ikelite Sony a7R IV, Isotta Sony a7R IV, Nauticam NA-A7RIV, Sea and Sea MDXL-a7IV, Seacam Sony a7R IV«

«Clips de muestra del Sony A7R IV que incluyen: balance de blancos con luz ambiental subacuática en gran angular y macro con y sin Super 35 Crop. Consulte nuestro artículo completo de revisión en el siguiente enlace. ARTÍCULO: https: //www.backscatter.com/reviews/p … PALABRAS CLAVE: Sony a7R IV, Sony 16-35 mm, Sony 90 mm, Sigma MC-11, Canon 8-15 mm, Canon 100 mm IS, Aquatica A7rIV, Ikelite Sony a7R IV, Isotta Sony a7R IV, Nauticam NA-A7RIV, Sea and Sea MDXL-a7IV, Seacam Sony a7R IV«

https://www.backscatter.com/reviews/post/Sony-a7R-IV-Underwater-Camera-Review

BACKSCATTER: Sony A7R IV | Underwater Video Test Footage- Rodaje submarino con Sony A7R IV

www.backscatter.com ha filmado unas interesantes muestras de vídeo submarino con la nueva Sony A7R IV, el buque insignia Full Frame de la marca en la actualidad, en unas condiciones muy controladas de luz, sin utilizar luces artificiales , a poca profundidad con buena luz natural y sin grandes dificultades de ajuste .

La SONY A 7 R IV es sin duda alguna una cámara espectacular en sus características técnicas, con una imagen fabulosa en fotografía y vídeo.

The SONY A 7 R IV is undoubtedly a spectacular camera in its technical characteristics, with a fabulous image in photography and video.

Pero como sistema para vídeo submarino puede no resultar tan competitivo como otras opciones de precios similares específicas de video y cine ó sistemas más pequeños con los que se quiera filmar cine submarino.

But as an underwater video system it may not be as competitive as other similar video and cinema specific pricing options or smaller systems with which you want to shoot underwater cinema.

En los últimos meses las cámaras fotográficas con sensor Full Frame han eclosionado con diferentes marcas, como Canon, Nikon , Panasonic etc, que tienen unas ofertas de cámara cuyos precios de cuerpo de cámara solamente y sin objetivos ni lentes oscilan sobre los 3000-4000 euros a los que hay que sumar una buena cantidad de dinero en objetivos ó lentes .

In recent months, cameras with Full Frame sensors have hatched with different brands, such as Canon, Nikon, Panasonic, etc., which have camera offers whose prices for camera body only and without lenses or lenses range from 3000-4000 euros. to which we must add a good amount of money in objectives or lenses.

Cabe preguntarse, si éstas cámaras fotográficas de sensor Full Frame, con lentes intercambiables que necesitan carcasas submarinas con puertos y cúpulas intercambiables , monitores externos etc, son la mejor opción para su uso debajo del agua .

It is worth asking, if these Full Frame sensor cameras, with interchangeable lenses that need underwater housings with interchangeable ports and domes, external monitors, etc., are the best option for underwater use.

También cabe analizar, si quisiéramos ser rigurosos, aunque no va a ser este el objetivo de este artículo, los problemas de la filmación submarina con este tipo de equipamientos fotográficos.

It is also worth analyzing, if we wanted to be rigorous, although this is not going to be the objective of this article, the problems of underwater filming with this type of photographic equipment.

El test de la Sony a7R IV que ha realizado Backscatter entra dentro del estilo de los test que suele realizar la magnifica web de ventas de equipos submarinos bakscatter.com y que podemos ver con otros equipamientos de Canon Nikon Panasonic u Olympus. En muchos casos ,a pesar de ver unos resultados magníficos en estas pruebas, cabe preguntarse si es necesario gastar una gran cantidad de dinero en una cámara Full Frame para filmar bajo el agua . Así por ejemplo ,vemos en sus test , unos resultados muy buenos tanto en equipamientos de menos de 1000 euros como en equipos de más de 8.000 euros. En muchos casos estos resultados están marcados por variables de filmación que aunque se consideran ó se nombran , no se explica por qué se han elegido para hacer los test.

The test of the Sony a7R IV that Backscatter has carried out falls within the style of the tests that are usually carried out by the magnificent website for underwater equipment sales bakscatter.com and that we can see with other equipment from Canon Nikon Panasonic or Olympus. In many cases, despite seeing great results in these tests, it is worth wondering if you need to spend a large amount of money on a Full Frame camera to shoot underwater. For example, we see in their tests, very good results both in equipment of less than 1,000 euros and in equipment of more than 8,000 euros. In many cases these results are marked by filming variables that, although considered or named, it is not explained why they were chosen to do the tests.

Es común en esta magnífica Website de fotografía y vídeo submarino testar equipamientos fotográficos submarinos filmando vídeo, pero en la mayoría de los casos en unas condiciones de rodaje, muy favorables para el equipo que se prueba, poco comprometidas, superficiales , a poca profundidad y con aguas muy limpias , sin someter a estos equipamientos a unas pruebas rigurosas en situaciones adversas de rodaje ó de luz. . En algunos casos, se eligen parámetros de ajuste que sacan lo mejor de los equipos y se disimulan las carencias eligiendo trucos de filmación ó de post producción que muestren lo mejor que se puede lograr con ellos. No hay nada de malo en ello, pero hay que ver más allá de los resultados y saber por qué se han elegido éstos ajustes .

https://www.backscatter.com/videos/panasonic-lumix-s1-4k-60p-test-footage-little-cayman-2019

No obstante, algunas ideas que expresan pueden servirnos de referencia para analizar las virtudes ó carencias de éste nuevo equipo de SONY.

Estos equipos de vídeo fotográficos, aunque son capaces de filmar bajo el agua bonitas imágenes, no son testados en profundidad y con rigor como para aparecer como una opción seria y competitiva a otros equipamientos de rodaje específicamente de cine y vídeo submarino más profesionales. Algunos de estos test se quedan muy cerca de pruebas bien hechas con sistemas POVs como Go Pro y otros equipos fotográficos mucho menos caros como los de Olympus por ejemplo:

https://www.backscatter.com/videos/olympus-tg-6-4k-30p-underwater-test-footage-little-cayman-2019

It is common in this magnificent website for underwater photography and video to test underwater photographic equipment filming video, but in most cases in shooting conditions, very favorable for the equipment being tested, not very compromised, shallow and with very clean waters, without subjecting these equipment to rigorous tests in adverse shooting or light situations. In some cases, tuning parameters are chosen that bring out the best in the equipment and shortcomings are covered by choosing filming or post-production tricks that show the best that can be achieved with them. There is nothing wrong with that, but you have to look beyond the results and know why these settings have been chosen.

However, some ideas they express can serve as a reference to analyze the virtues or deficiencies of these facilities. Although these photographic video equipment is capable of filming some beautiful images underwater, they are not thoroughly tested and rigorous enough to appear as a serious and competitive option to other more professional underwater film and video filming equipment.

Some of these tests are very close to tests well done with POVs systems like Go Pro and other much less expensive photographic ones like those of Olympus for example.For example, we see in their tests, very good results both in equipment of less than 1,000 euros and in equipment of more than 8,000 euros. In many cases these results are marked by filming variables that although they are considered or named, it is not explained why they have been chosen to do the tests.

https://www.backscatter.com/videos/olympus-tg-6-4k-30p-underwater-test-footage-little-cayman-2019

https://www.backscatter.com/videos/olympus-tg-6-the-easiest-compact-camera-for-underwater-photography

En este tipo de test de equipamientos caros en extremo, que hay que mirar con cierto reparo, más allá de la publicidad que está detrás de las marcas de las cámaras y de las marcas las carcasas que los venden ó publicitan, hay que estudiar desde el punto de vista técnico de la imagen y de las características para su uso submarino , analizándolos , más desde la perspectiva de lo que NO muestran , que de lo que muestran.

In this type of extremely expensive equipment test, which must be looked at with some qualms, beyond the advertising that is behind the camera brands and the brands of the cases that sell or advertise them, it is necessary to study from the technical point of view of the image and the characteristics for underwater use, analyzing them, more from the perspective of what they DO NOT show, than what they show.

Hay una tendencia en algunos analistas de vídeo y cine submarino a dejarse seducir por la cantidad de aspectos técnicos, cuantificación , tasas de bits, ftps ,Codecs , filmación RAW etc , que técnicamente tienen las cámaras y por lo caro y complicado que es el sistema.

Se piensa que cuanto más complicado, caro y aparatoso sea un sistema mejor y más aspecto profesional da. No se profundizara en las dificultades que conllevan estos aspectos para la filmación y la post producción bajo el agua.

Así se leen, cosas como que este ó aquel modelo son capaces de una filmación internamente 4.2.2. con tasas de bits por ejemplo hasta 400 Mbps a 60 p ó a 120 p , que necesita 5 objetivos diferentes de cámara ó 4 puertos y cúpulas para la carcasa submarina con un monitor externo y carcasa y 5 flotadores y dos trípodes para darle estabilidad , por poner algunos ejemplo .

Pero son pocos los analistas con rigor que informan con seriedad al posible comprador, de estos equipamientos, sobre su rendimiento bajo el agua , los inconvenientes de la técnica de filmación con éstas características etc.

Lo estamos viendo con los últimos modelos de cámaras fotográficas Full Frame Panasonic, Sony , Nikon ó Canon y además mientras tanto , a la vez, emergen potentes cámaras de vídeo y cine digital, de todas las marcas ( las mismas marcas y otras,) que filman mejor que las fotográficas necesitan menos periféricos y están mejor diseñadas para filmar vídeo digital.

También hay una tendencia en algunos productores, sean profesionales ó no en pensar que cuanto más complicado sea el equipamiento submarino, más profesional será y cuantos más accesorios se lleven a cada inmersión es mejor y más apariencia profesional se tiene. Se olvidan de que profesionalmente, en cualquier ámbito, sea submarino ó no » Simplificar es una virtud».

Esto produce que muchas marcas se lancen a la producción de aparatosos y costosos equipos submarinos fundamentados en cámaras fotográficas y de cine que producen que el operador de cámara tenga que recurrir cuando va a bucear a un staff de personas de transporte con más sherpas que los que llevaba en sus expediciones al Himalaya Sir Edmund Hillary . Además debe de tener un post-grado en Ingeniería Fotográfica y de Cine , solamente para montar el equipamiento fotográfico submarino antes de cada inmersión.

Entre inmersión e inmersión, el operador de cámara foto-céntrica submarina necesita poco menos que una mesa de Laboratorio Fotográfico de estudio en el barco donde va para cambiar, baterías de las cámaras, baterías de los monitores , baterías de las luces , configuración de los 5 flotadores ( 4 flotadores en los brazos y uno en el monitor ) cúpulas de las carcasas y lentes de las cámaras etc .

La expedición de buceo de placer, para algunos buceadores, para filmar en un viaje, se convierte entonces en una expedición similar a las de la NASA para llegar a un exo- planeta lejano.

El disfrute y el deleite del bueno, desaparecen en nuestros viajes, se pierde la espontaneidad de unas inmersiones de para disfrutar .

He visto a varios compañeros de buceo con sistemas foto-céntricos , que pesaban 14 kgrs en el barco, perderse varias inmersiones por intentar cambiar cúpulas y baterías entre inmersiones y tener problemas solamente en desmontar algunas partes de la carcasas .

Yo les suelo decir : «simplificar es una virtud y » lo pequeño es hermoso».

La filmación sub- acuática de calidad parece que no es profesional para los humildes buceadores mortales, si no se gastan cantidades fabulosas de miles de euros . Así la pasión por la imagen submarina se convierte para muchos en algo así como una inversión de alto riesgo en bolsa por la rapidez en la que salen al mercado cámaras y equipos mejores y más baratos que hacen lo mismo ó parecido .

La mayoría de las veces el incauto usuario se queda durante años con un caro, pesado y no transportable equipo durante años y pierde el disfrute de su hobbie ó pasión por la imagen submarina en poco tiempo. Al no disfrutar con su equipamiento el apasionado por la imagen submarina opta por no filmar bajo el agua y se pregunta quién le aconsejó ó dónde leyó alguna maldita reseña del equipo.

There is a tendency in some underwater cinema and video analysts to be seduced by the number of technical aspects, quantification, bit rates, ftps, Codecs, RAW filming, etc., that the cameras technically have and because of how expensive and complicated the system is. .

It is thought that the more complicated, expensive and bulky a system is, the better and more professional it looks. The difficulties that these aspects entail for underwater filming and post production will not be explored in depth.

So they read, things like that this or that model are capable of filming internally 4.2.2. with bit rates for example up to 400 Mbps at 60p or 120p, you need 5 different camera lenses or 4 ports and domes for the underwater housing with an external monitor and housing and 5 floats and two tripods to give you stability, for give some example. But few rigorous analysts seriously inform the potential buyer of this equipment about its performance under water, the drawbacks of the filming technique with these characteristics, etc.

We are seeing it with the latest models of Full Frame Panasonic, Sony, Nikon or Canon cameras and in the meantime, at the same time, powerful digital video and cinema cameras, from all brands (the same brands and others,) are emerging that They shoot better than photographic cameras need fewer peripherals and are better designed to shoot digital video.

There is also a trend in some producers, whether they are professionals or not, in thinking that the more complicated the underwater equipment, the more professional it will be and the more accessories that are taken to each dive is better and the more professional appearance it has. They forget that professionally, in any field, it is submarine or not «Simplify is a virtue».

This causes many brands to launch the production of expensive and expensive underwater equipment based on photographic and film cameras, which causes the camera operator to have to resort when going to dive a staff of transport people with more Sherpas than those who carried Sir Edmund Hillary on his expeditions to the Himalayas.

You must also have a postgraduate degree in Photographic and Film Engineering, only to assemble underwater photographic equipment before each dive.

Between dive and dive , the underwater photo-centric camera operator needs little less than a studio Photographic Laboratory table on the ship where he is going to change, camera batteries, monitor batteries, light batteries, configuration of the 5 floats (4 floats on the arms and one on the monitor), camera domes and camera lenses, etc.

The diving expedition for some divers, to film on a trip, then becomes an expedition similar to that of NASA to reach a distant ex-planet.

The enjoyment and delight of good, disappear on our trips, the spontaneity of a few dives to enjoy is lost. I have seen many dive buddies with photo-centric systems, weighing 14 kg on the boat, miss multiple dives for trying to swap domes and batteries between dives and have trouble only removing parts of the housings.

I usually say: «simplifying is a virtue and» small is beautiful «.

Underwater filming seems unprofessional to humble, deadly divers, unless fabulous amounts of thousands of euros are spent. Thus, the passion for underwater image becomes for many people something like a high-risk investment in the stock market due to the speed with which better and cheaper cameras and equipment come to market that do the same or similar.

Most of the time the unsuspecting user stays for years with an expensive, heavy and non-transportable equipment for years and loses the enjoyment of his hobby or passion for the underwater image in a short time. Not enjoying his equipment, the passionate about underwater image chooses not to film underwater and wonders who advised him or where he read some damn review of the underwater equipment

Así se consideran como los mejores, los modelos de cámaras fotográficas que según sus especificaciones técnicas son capaces de grandes alardes para registrar alta cuantificación , altas tasas de bits ó altas tasas de ftps sin valorar si son idóneos , si realmente rinden bajo el agua , son fáciles de usar , si merece la pena el gran gasto económico que suponen y cuáles son sus inconvenientes . Sorprende ver cómo la filmación por ejemplo a una gran tasa de ftps puede encubrir en realidad la mala estabilización de un sistema y cómo algunos analistas valoran más estas características que otras como la velocidad de enfoque , capacidad de estabilización de la imagen , la capacidad de monitorización y ergonomía de controles etc.

Thus they are considered as the best, the models of cameras that according to their technical specifications are capable of great boasts to record high quantification, high bit rates or high rates of ftps without evaluating if they are suitable, if they really perform underwater, they are easy to use, if it is worth the great economic cost involved and what are its drawbacks. It is surprising to see how filming for example at a high ftps rate can actually cover up the poor stabilization of a system and how some analysts value these characteristics that others like the speed of focus, capacity of stabilization of the image, the capacity of monitoring and ergonomics of controls etc.

Esto está produciendo en la actualidad que cámaras de Alta gama en fotograma completo nazcan en algunos casos con más vocación de entrar en el mercado de las cámaras y sistemas de alquiler, como la Panasonic S 1 H , que en el mercado de la adquisición particular, porque su precio con todos los accesorios gadgets y artilugios para su uso submarino puede superar con facilidad el de un equipo realmente preparado para filmar video y cine submarino.

This is currently producing that high-end full-frame cameras are born in some cases with more vocation to enter the market for cameras and rental systems, such as the Panasonic G 1 H, than in the private acquisition market, Because its price with all the accessories, gadgets and gadgets for underwater use can easily exceed that of a real equipment prepared to shoot underwater video and cinema.

Asistimos además a la eclosión de las cámaras de cine y vídeo digital de pequeño tamaño , de grandes sensores y sensores más pequeños, con potentes características mejor adaptadas al cine submarino que las fotográficas que graban vídeo, haciendo dudoso el uso de éstas ultimas para el cometido del cine digital.

We are also witnessing the emergence of small digital cinema and video cameras, with large sensors and smaller sensors, with powerful features better adapted to underwater cinema than photographic video-recording cameras, making the use of the latter doubtful for the purpose. of digital cinema.

«Hergen Spalink of Nauticam has shared video that he shot with the Z Cam E2 in a Nauticam NA-E2 housing in Raja Ampat. The camera offers 4K @160FPS and 13-15 stops of dynamic range. It can record in ZRAW or ProRes. The camera is very light and compact and offers full digital cinema performance at around $1,999.» ( only camera body)

«Hergen Spalink de Nauticam ha compartido un video que grabó con la Z Cam E2 en una vivienda Nauticam NA-E2 en Raja Ampat. La cámara ofrece 4K @ 160FPS y 13-15 paradas de rango dinámico. Puede grabar en ZRAW o ProRes. La cámara es muy liviana y compacta y ofrece un rendimiento de cine digital completo a alrededor de $ 1,999» ( el cuerpo de cámara)

Si bien es cierto que cada equipo es el mejor para cada productor, en función de que se adapte a las necesidades del mismo productor, no se entienden algunas cuestiones de cómo y con qué limitaciones auto-impuestas se realizan estos test .

Although it is true that each underwater equipment is the best for each producer, depending on the fact that it adapts to the needs of the same producer, some questions of how and with what self-imposed limitations these tests are performed are not understood.

https://www.backscatter.com/reviews/post/Sony-a7R-IV-Underwater-Camera-Review

4K 30p AND 1080 120p MOVIE MODE

«The Sony a7R IV shoots the same video spec as the previous Sony a7R III, which to be honest is a little disappointing that progress has not been made to get to 4K 60p. Top of the line full-frame cameras from Panasonic and Canon are now shooting in excess of 4K resolution at 60p, so it feels Sony is a little behind here for this level of a camera. However, if 4K isn’t needed, the high speed 1080 120p footage looks amazing. It allows capturing at 120 frames, having the ability to go half-speed to lengthen clips that help stabilize and add more drama, but still output a much nicer looking hyperreal video at 60p.«

Así por ejemplo, por las evidencias en las carencias de este test, podemos darnos cuenta de la falta de necesidad de hacerse con este caro equipamiento SONY A 7 R IV con carcasa Nauticam con la finalidad de filmar en vídeo submarino.

Simplemente analizando cómo son los resultados , cómo se han seleccionado los parámetros de filmación y cómo se han recortado capacidades de la cámara podemos sacar conclusiones que a continuación indico en el texto del artículo:

Thus, for example, from the evidences in the shortcomings of this test, we can realize the lack of need for this expensive SONY A 7 R IV equipment with a Nauticam housing in order to shoot underwater video.

Simply analyzing how the results are, how the filming parameters have been selected and how the camera’s capabilities have been cut we can draw conclusions that I indicate below in the text of the article:

Dice Backscatter>: -)Says Backscatter

«La Sony a7R IV graba la misma especificación de video que la Sony a7R III anterior, lo que para ser honesto es un poco decepcionante porque no se ha avanzado para llegar a 4K 60p. Las cámaras de fotograma completo de primera línea de Panasonic y Canon ahora están filmando con una resolución superior a 4K a 60p, por lo que parece que Sony está un poco por detrás para este nivel de cámara». Mi reflexión es la siguiente:

«The Sony a7R IV records the same video spec as the previous Sony a7R III, which is a bit of a disappointment to be honest because no progress has been made to get to 4K 60p. Top-notch full-frame cameras from Panasonic and Canon now they are shooting with a resolution higher than 4K at 60p, so it seems that Sony is a little behind for this level of camera». My reflection is as follows:

Con la grabación 4 K 60 p con estos sistemas debe decirse que surgen problemas como :

With 4K 60p recording , with this systems , it should be said that problems arise such as:

1-la necesidad un gran tamaño de almacenamiento ,2- la obtención de archivos muy grandes de difícil manejo , 3-la necesidad de parar la filmación por el calor producido dentro de la carcasa, 3-la exigua duración de las baterías de las cámaras fotográficas de Panasonic Canon, ó Sony , 4- la prácticamente común imposibilidad de un buen Wb manual en cada disparo a cualquier profundidad, 5- la imposibilidad de uso de filtros correctores de color internos abatibles, 6- el excesivo y sobrevalorado precio de estos caros equipamientos Full Frame, 7- las lentes y gadgets y parafernalia para viajar con kgrms y kgrms de equipaje de mano , que son necesarios para hacer una filmación decente bajo el agua dejan al usuario estupefacto cuando pretende viajar ó filmar placenteramente .

1-the need for a large size of storage, 2- the obtaining of very large files that are difficult to handle, 3- the need to stop filming due to the heat produced inside the housing , 4-the meager battery life of Panasonic Canon cameras, or Sony cameras, 5- the practically common impossibility of a good manual Wb in every shot at any depth, 6- the impossibility of using internal flip color correction filters, 7- the excessive and overpriced price of these expensive Full Frame equipment, 8- lenses and gadgets and paraphernalia for traveling with kgrms and kgrms of hand luggage, which are necessary to make a decent underwater filming, leave the user amazed when they intend to travel or film pleasantly.

Si a todo esto unimos unas carcasas fotográficas poco ergonómicas con sus botones y mandos diminutos, poco robustos y profesionales, sus problemas de transporte y portabilidad en los aeropuertos ,la necesidad de cúpulas variadas, flotadores , demás artilugios de estabilidad para la carcasa y la necesidad de utilizar los estabilizadores de imagen en post producción etc etc , tenemos unos carísimos equipos de fotografía Full Frame que en vídeo son superados por mejores equipamientos específicos para cinema y vídeo digital bajo el agua.Y esto se hace extensivo a casi todos los nuevos modelos que ahora están emergiendo en el mercado y y que venden las maravillas de los sensores grandes Full Frame como la panacea de la mejor imagen bajo el agua. Cabe preguntarse si todo no es un gran y espectacular montaje de marketing de las diferentes marcas implicadas.

If to all this we add some ergonomic photographic housings with their tiny buttons, little robust and professional, their transport and portability problems, the need for various domes, floats, other stability gadgets for the case and the need to use the image stabilizers in post production etc etc, we have some very expensive Full Frame photography equipment that in video is surpassed by better specific equipment for underwater cinema and digital video. And this extends to almost all the new models that are now emerging on the market and and they sell the wonders of large Full Frame sensors as the panacea for the best underwater image. It is worth asking if everything is not a great and spectacular marketing montage of the different brands involved.

Y sigue backscatter :

And follow backscatter:

«Sin embargo, si no se necesita 4K, el metraje de alta velocidad 1080 120p se ve increíble. Permite capturar a 120 cuadros, teniendo la capacidad de ir a la mitad de la velocidad para alargar los clips que ayudan a estabilizar y agregar más drama, pero aún así produce un video hiperreal de aspecto mucho más agradable a 60p. »

«However, if 4K is not needed, 1080 120p high-speed footage looks amazing. It can capture 120 frames, having the ability to go half-speed to lengthen clips that help stabilize and add more drama but it still produces a much nicer looking hyperreal video at 60p. «

Hoy en día, para ser honestos, desde mi punto de vista , es imprescindible 4 K , ya que incluso una Go Pro graba bastante decentemente en 4 K

Today, to be honest, from my point of view, 4K is a must, since even a Go Pro records quite decently in 4K –

Mi pensamiento es que en este párrafo el autor ya admite una deficiente estabilización del sistema en filmación en 4 K y por eso lo hace en 1080 que hoy en día está ya obsoleta con los equipamientos de vídeo que graban en 4 K con estabilización espectacular y sin necesidad de utilizar 120 p ó la ralentización por software para dar aspecto de estable a las tomas.

Es decir, si lo que buscamos es una buena imagen de cine 4 K no necesitamos recortar las características y adquirir una cámara de 3000 euros que puede subir a varios de miles de euros más con sus lentes accesorios y demás parafernalia porque hay alternativas de más calidad a esta Full Frame 4 K de Sony ( y a otras de Panasonic y Canon etc )

My thought is that: in this paragraph the author already admits a poor stabilization of the system, in 4 K and use 1080 that nowadays is already obsolete with the video equipment that record in 4K with spectacular stabilization and without using 120 p or the slowdown by software to give a stable aspect to the shots .

That is, if we are looking for a good movie image, we do not need to cut the characteristics and buy a camera of 3000 euros that can go up to several thousand euros more with its lenses accessories and other paraphernalia because there are higher quality alternatives to this 4K from Full Frame Sony (and from Panasonic and Canon) .

«SUPER 35 MODE IN 4K: SHOOT TIGHTER SHOTS WITHOUT CHANGING YOUR LENS»

«The Sony a7R IV has a feature called APS-C/Super 35 Mode. This mode uses a smaller area of the sensor to record 4K video. One of the benefits Sony claims to with the Super 35 mode is reduced moiré patterns by oversampling the image and down-converting to 4K. The “hidden” benefit you won’t find on a spec sheet is being able to shoot a scene in both full-frame AND cropped modes, both in 4K resolution. In macro, this has the effect of getting even tighter shots with no loss of quality or depth of field, or even having to move the camera. This is a big help in pulling off super tight macro video. This made it easy to accomplish the “wide, medium, tight” shot sequence that is a cornerstone of video editing.»

«Backscatter:

» Sony a7R IV tiene una característica llamada Modo APS-C / Super 35. Este modo usa un área más pequeña del sensor para grabar video 4K. Uno de los beneficios que Sony afirma con el modo Super 35 es la reducción de los patrones de muaré al sobremuestrear la imagen y convertir a 4K. El beneficio «oculto» que no encontrará en una hoja de especificaciones es poder filmar una escena tanto en modo de fotograma completo como en modo recortado, ambos en resolución 4K. En macro, esto tiene el efecto de obtener tomas aún más ajustadas sin pérdida de calidad o profundidad de campo, o incluso tener que mover la cámara. Esta es una gran ayuda para lograr un video macro súper ajustado. Esto facilitó la realización de la secuencia de tomas «amplia, media y ajustada» que es la piedra angular de la edición de video.»

En mi opinión, cabe preguntarse entonces para qué demonios necesitamos pagar 3000 euros por un sensor Full Frame admitiendo un efecto moiré acusado en 4 K y la necesidad de optimizar recortando el patrón a un tamaño APSC- Super 35 . Mi pensamiento es que tampoco los Macro que pueden observarse son tan espectaculares con este recorte y que pueden obtenerse profundidades de campo más estrechas y espectaculares con sensores más pequeños como los de 1 pulgada y lentes de Macro húmedas como ya he demostrado en algunos de mis vídeos.

In my opinion, then, why the hell do we need to pay 3,000 euros for a Full Frame sensor admitting a pronounced moiré effect in 4K and the need to optimize by cutting the pattern to an APSC-Super 35 size. My thought is that the Macro that can be seen is not as spectacular with this cutout either and that narrower and more spectacular depths of field can be obtained with smaller sensors such as the 1-inch and wet Macro lenses as I have already shown in some of my videos .

Llegamos a la conclusión de que un FULL FRAME como la nueva SONY para vídeo submarino, nos permite menos licencias creativas que un sensor de 1 Pulgada como ya expresé en uno de mis vídeos con la comparativa de la profundidad de campo de la Canon 1 DX con Laowa Lens y la SONY Z 90 con lentes húmedas SAGA. Comparemos los Macro con la nueva SONY A 7R IV y la profesional PXWZ XDcam SONY Z90, en definitiva: ni por ajuste de color ni por espectacularidad en profundidad de campo destaca la nueva SONY A 7 R IV al menos en esta muestra de Backscatter.com

We conclude that a FULL FRAME like the new SONY for underwater video allows us less creative licenses than a 1-inch sensor as I already expressed in one of my videos with the comparison of the depth of field of the Canon 1 DX with Laowa Lens and the SONY Z 90 with SAGA wet lenses. Let’s compare the Macro with the new SONY A 7R IV and the professional PXWZ XDcam SONY Z90: in short: neither for color adjustment nor for spectacular depth of field highlights the new SONY A 7 R IV at least in this sample from Backscatter.com

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