SONY A I UNDER WATER: THE SAME PROBLEMS AS THE WB A 7 S III ONE-PUSH MANUAL, CONTINUOUS AUTO FOCUS WITH TRACKING AND PLUS … 8K HEAT UNDER WATER -Sony A I SUBMARINA: LOS MISMOS PROBLEMAS DE LA SONY A 7 S III DE WB MANUAL DE UNA PULSACIÓN , AUTOFOCO CONTINUO CON SEGUIMIENTO Y ADEMÁS…CALOR 8K BAJO EL AGUA

SONY A I UNDER WATER: THE SAME PROBLEMS AS THE WB A 7 S III ONE-PUSH MANUAL, CONTINUOUS AUTO FOCUS WITH TRACKING AND PLUS … 8K HEAT UNDER WATER -Sony A I SUBMARINA: LOS MISMOS PROBLEMAS DE LA SONY A 7 S III DE WB MANUAL DE UNA PULSACIÓN , AUTOFOCO CONTINUO CON SEGUIMIENTO Y ADEMÁS…CALOR 8K BAJO EL AGUA


SONY A I UNDER WATER: THE SAME PROBLEMS AS THE WB A 7 S III ONE-PUSH MANUAL, CONTINUOUS AUTO FOCUS WITH TRACKING AND PLUS … 8K HEAT UNDER WATER -Sony A I SUBMARINA: LOS MISMOS PROBLEMAS DE LA SONY A 7 S III DE WB MANUAL DE UNA PULSACIÓN , AUTOFOCO CONTINUO CON SEGUIMIENTO Y ADEMÁS…CALOR 8K BAJO EL AGUA

Con la llegada del FULL FRAME más avanzado de SONY, LA SONY ALPHA A 1, me han llegado algunos e mail referentes a la forma de grabación submarina de esta cámara y las diferencias con la filmación de mi SONY PXW Z 90 de la serie profesional XDcam, con la cual trabajo desde hace tres años. Pero ¿qué tiene que ver esta cámara con una vídeocámara como la PXW Z90 os preguntaréis algunas personas ? …Veamos por qué algunos amigos míos me preguntan tal cosa

With the arrival of SONY’s most advanced FULL FRAME, THE SONY ALPHA PXW A 1, I have received some emails referring to the way this camera is recorded under water and the differences with the filming of my SONY PXW Z 90 from the professional XDcam series, with which I have been working for three years. But what does this camera have to do with a camcorder, some people may ask? … Let’s see why some friends of mine ask me such a thing

SONY A 1 NO tiene Wb manual de una sola pulsación, como tiene SONY PXW Z 90, lo que obliga a llevar un Wb Pre- configurado ó un WB automático submarino. Esto produce un peor ajuste de WB debajo del agua que puede observarse en las tonalidades verdes de los fondos y en el color de la piel poco natural del submarinista . Es necesaria mayor gradación de color que si se hiciera WB manual Instantáneo en una sola pulsación. SONY A 1 NO tiene filtros ND y Tampoco las carcasas Nauticam poseen un filtro corrector rojo interno con Flip, lo que obliga a llevar filtros adheridos al interior de las ópticas
SONY A 1 DOES NOT have one-touch manual Wb, as the SONY PXW Z 90 has, which requires carrying a Pre-configured Wb or an underwater automatic WB. This results in a worse underwater WB setting which can be seen in the green hues of the bottoms and the diver’s unnatural skin color. Higher color gradation is required than manual WB One-Touch Instant. SONY A 1 DOES NOT have ND filters and neither do the Nauticam housings have an internal red correction filter with Flip, which means that filters must be attached to the inside of the optics.
SONY PXW Z 90, WB manual Instantáneo en una sola pulsación. color de la piel del buceador natural, con matices
WB AJUSTADO INTANTÁNEAMENTE. FILTRO CORRECTOR INTERNO CON FLIP, DENTRO DE LA CARCASA SUBMARINA GATES Z 90. CONTROL DE 3 FILTROS ND PARA MEJOR AJUSTE DE LA EXPOSICIÓN
SONY PXW Z 90, WB manual One-touch instant. natural diver skin color, with undertones
WB TRIMMEDLY ADJUSTED. INTERNAL CORRECTIVE FLIP FILTER INSIDE THE GATES Z 90 UNDERWATER HOUSING. CONTROL OF 3 ND FILTERS FOR BETTER ADJUSTMENT OF EXPOSURE
SONY PXW Z 90, WB manual Instantáneo en una sola pulsación, matices
WB AJUSTADO INTANTÁNEAMENTE. FILTRO CORRECTOR INTERNO CON FLIP, DENTRO DE LA CARCASA SUBMARINA GATES Z 90. CONTROL DE 3 FILTROS ND PARA MEJOR AJUSTE DE LA EXPOSICIÓN
SONY PXW Z 90, WB manual One-touch instant, undertones
WB TRIMMEDLY ADJUSTED. INTERNAL CORRECTIVE FLIP FILTER INSIDE THE GATES Z 90 UNDERWATER HOUSING. CONTROL OF 3 ND FILTERS FOR BETTER ADJUSTMENT OF EXPOSURE
SONY PXW Z 90, WB manual Instantáneo en una sola pulsación, matices
WB AJUSTADO INTANTÁNEAMENTE. FILTRO CORRECTOR INTERNO CON FLIP, DENTRO DE LA CARCASA SUBMARINA GATES Z 90. CONTROL DE 3 FILTROS ND PARA MEJOR AJUSTE DE LA EXPOSICIÓN
SONY PXW Z 90, WB manual One-touch instant, undertones
WB TRIMMEDLY ADJUSTED. INTERNAL CORRECTIVE FLIP FILTER INSIDE THE GATES Z 90 UNDERWATER HOUSING. CONTROL OF 3 ND FILTERS FOR BETTER ADJUSTMENT OF EXPOSURE
8K sin Manual WB= Gradientes verdes de color y falta de matices en el arrecife. Falta profundidad de color. La gradación de color es muy dificil porque el sensor no ha utrilizado todo el rango dinámico de la imagen. la mala exposición y mal Wb hace perder profundidad de color y riqueza colorimétrica a la imagen
8K without Manual WB = Green color gradients and lack of reef hues. Lack of color depth. Color grading is very difficult because the sensor has not utilized the full dynamic range of the image. bad exposure and bad Wb make the image lose color depth and color richness
SONY PXW Z 90, WB manual Instantáneo en una sola pulsación, matices
WB AJUSTADO INTANTÁNEAMENTE. FILTRO CORRECTOR INTERNO CON FLIP, DENTRO DE LA CARCASA SUBMARINA GATES Z 90. CONTROL DE 3 FILTROS ND PARA MEJOR AJUSTE DE LA EXPOSICIÓN
SONY PXW Z 90, WB manual One-touch instant, undertones
WB TRIMMEDLY ADJUSTED. INTERNAL CORRECTIVE FLIP FILTER INSIDE THE GATES Z 90 UNDERWATER HOUSING. CONTROL OF 3 ND FILTERS FOR BETTER ADJUSTMENT OF EXPOSURE

SONY A 1 DOES NOT have one-touch manual Wb, as the SONY PXW Z 90 has, which requires carrying a Pre-configured Wb or an underwater automatic WB. This results in a worse underwater WB setting which can be seen in the green hues of the bottoms and the diver’s unnatural skin color. Higher color gradation is required than manual WB One-Touch Instant. SONY A 1 DOES NOT have ND filters and neither do the Nauticam housings have an internal red correction filter with Flip, which means that filters must be attached to the inside of the optics.

SONY PXW Z 90, WB manual Instantáneo en una sola pulsación. color de la piel del buceador natural, con matices 
WB AJUSTADO INTANTÁNEAMENTE. FILTRO CORRECTOR INTERNO CON FLIP, DENTRO DE LA CARCASA SUBMARINA GATES Z 90. CONTROL DE 3 FILTROS ND PARA MEJOR AJUSTE DE LA EXPOSICIÓN

SONY PXW Z 90, WB manual One-touch instant. natural diver skin color, with undertones
WB TRIMMEDLY ADJUSTED. INTERNAL CORRECTIVE FLIP FILTER INSIDE THE GATES Z 90 UNDERWATER HOUSING. CONTROL OF 3 ND FILTERS FOR BETTER ADJUSTMENT OF EXPOSURE

SONY -GATES XDcam Professional 4 K HDR Camcorder
SONY -GATES XDcam Professional 4 K HDR Camcorder

SONY 3 ND FILTERS CONTROL ON GATES HOUSING:


GATES Z 90 HOUSING :RED INTERNAL FILTER CONTROL
GATES HOUSING: SONY PXW Z 90 WITH 3 ND FILTERS CONTROL UNDERWATER

SONY PXW Z 90, WB manual Instantáneo en una sola pulsación. color de la piel del buceador natural, con matices
WB AJUSTADO INTANTÁNEAMENTE. FILTRO CORRECTOR INTERNO DENTRO DE LA CARCASA SUBMARINA GATES Z 90. CONTROL DE 3 FILTROS ND PARA MEJOR AJUSTE DE LA EXPOSICIÓN
SONY PXW Z 90, WB manual One-touch instant. natural diver skin color, with undertones
WB TRIMMEDLY ADJUSTED. INTERNAL CORRECTIVE FLIP FILTER INSIDE THE GATES Z 90 UNDERWATER CASE. CONTROL OF 3 ND FILTERS FOR BETTER ADJUSTMENT OF EXPOSURE
SONY PXW Z 90, WB manual Instantáneo en una sola pulsación. color de la piel del buceador natural, con matices
WB AJUSTADO INTANTÁNEAMENTE. FILTRO CORRECTOR INTERNO DENTRO DE LA CARCASA SUBMARINA GATES Z 90. CONTROL DE 3 FILTROS ND PARA MEJOR AJUSTE DE LA EXPOSICIÓN
SONY PXW Z 90, WB manual One-touch instant. natural diver skin color, with undertones
WB TRIMMEDLY ADJUSTED. INTERNAL CORRECTIVE FLIP FILTER INSIDE THE GATES Z 90 UNDERWATER CASE. CONTROL OF 3 ND FILTERS FOR BETTER ADJUSTMENT OF EXPOSURE
SONY PXW Z 90, WB manual Instantáneo en una sola pulsación, matices
WB AJUSTADO INTANTÁNEAMENTE. FILTRO CORRECTOR INTERNO CON FLIP, DENTRO DE LA CARCASA SUBMARINA GATES Z 90. CONTROL DE 3 FILTROS ND PARA MEJOR AJUSTE DE LA EXPOSICIÓN
SONY PXW Z 90, WB manual One-touch instant, undertones
WB TRIMMEDLY ADJUSTED. INTERNAL CORRECTIVE FLIP FILTER INSIDE THE GATES Z 90 UNDERWATER HOUSING. CONTROL OF 3 ND FILTERS FOR BETTER ADJUSTMENT OF EXPOSURE
8K sin Manual WB= Gradientes verdes de color y falta de matices en el arrecife. Falta profundidad de color. La gradación de color es muy dificil porque el sensor no ha utrilizado todo el rango dinámico de la imagen. la mala exposición y mal Wb hace perder profundidad de color y riqueza colorimétrica a la imagen
8K without Manual WB = Green color gradients and lack of reef hues. Lack of color depth. Color grading is very difficult because the sensor has not utilized the full dynamic range of the image. bad exposure and bad Wb make the image lose color depth and color richness
SONY PXW FX 3, SONY A 1 Y SONY A 7 III S NO TIENEN LOS MENÚS DE AJUSTE DE WB SET QUE TIENEN SONY PXW 9 , SONY PXW 6 Y PXW Z 90 NI EL MISMO SISTEMA DE SEGUIMIENTO CON AUTO FOCO DEBAJO DEL AGUA .
SONY PXW FX 3, SONY A 1, SONY A7 S III DOES NOT HAVE THE WB SET SETTING MENUS THAT SONY PXW 9, SONY PXW 6 AND PXW Z 90 HAVE, NOR THE SAME UNDERWATER AUTO FOCUS TRACKING SYSTEM.
8K sin Manual WB= Gradientes verdes de color y falta de matices en el arrecife. Falta profundidad de color. La gradación de color es muy dificil porque el sensor no ha utrilizado todo el rango dinámico de la imagen. la mala exposición y mal Wb hace perder profundidad de color y riqueza colorimétrica a la imagen
8K without Manual WB = Green color gradients and lack of reef hues. Lack of color depth. Color grading is very difficult because the sensor has not utilized the full dynamic range of the image. bad exposure and bad Wb make the image lose color depth and color richness
SONY PXW FX 3, SONY A 1 Y SONY A 7 III S NO TIENEN LOS MENÚS DE AJUSTE DE WB SET QUE TIENEN SONY PXW 9 , SONY PXW 6 Y PXW Z 90 NI EL MISMO SISTEMA DE SEGUIMIENTO CON AUTO FOCO DEBAJO DEL AGUA .
SONY PXW FX 3, SONY A 1, SONY A7 S III DOES NOT HAVE THE WB SET SETTING MENUS THAT SONY PXW 9, SONY PXW 6 AND PXW Z 90 HAVE, NOR THE SAME UNDERWATER AUTO FOCUS TRACKING SYSTEM.
SONY PXW FX 3, SONY A 1 Y SONY A 7 III S NO TIENEN LOS MENÚS DE AJUSTE DE WB SET QUE TIENEN SONY PXW 9 , SONY PXW 6 Y PXW Z 90 NI EL MISMO SISTEMA DE SEGUIMIENTO CON AUTO FOCO DEBAJO DEL AGUA .
SONY PXW FX 3, SONY A 1, SONY A7 S III DOES NOT HAVE THE WB SET SETTING MENUS THAT SONY PXW 9, SONY PXW 6 AND PXW Z 90 HAVE, NOR THE SAME UNDERWATER AUTO FOCUS TRACKING SYSTEM.
SONY PXW Z90: INSTANT MANUAL WB ON A SINGLE PRESS ON 6 CUSTOM ASSIGNABLE BUTTONS
SONY PXW Z90: WB MANUAL INSTANTÁNEO EN UNA SOLA PULSACIÓN EN 6 BOTONES ASIGNABLES PERSONALIZADAMENTE 

SONY PXW FX 3, SONY A 1 , SONY A 7 S III NO TIENE LOS MENÚS DE AJUSTE DE WB SET INSTANTANEO DE UNA PULSACIÓN, QUE TIENEN SONY PXW 9 , SONY PXW 6 Y SONY PXW Z 90 NI EL MISMO SISTEMA DE SEGUIMIENTO CON AUTO FOCO DEBAJO DEL AGUA .
SONY PXW FX 3, SONY A 1, SONY A 7 S III, DOES NOT HAVE THE WB SET SETTING ONE TOUCH INSTANT WB MENUS THAT SONY PXW 9, SONY PXW 6 AND SONY PXW Z 90 HAVE, NOR THE SAME UNDERWATER AUTO FOCUS TRACKING SYSTEM.

SONY PXW Z90: INSTANT MANUAL WB ON A SINGLE PRESS ON 6 CUSTOM ASSIGNABLE BUTTONS
SONY PXW Z90: WB MANUAL INSTANTÁNEO EN UNA SOLA PULSACIÓN EN 6 BOTONES ASIGNABLES PERSONALIZADAMENTE 

SONY PXW FX 3, SONY A 1 , SONY A 7 S III NO TIENE LOS MENÚS DE AJUSTE DE WB SET INSTANTANEO DE UNA PULSACIÓN, QUE TIENEN SONY PXW 9 , SONY PXW 6 Y SONY PXW Z 90 NI EL MISMO SISTEMA DE SEGUIMIENTO CON AUTO FOCO DEBAJO DEL AGUA .
SONY PXW FX 3, SONY A 1, SONY A 7 S III, DOES NOT HAVE THE WB SET SETTING ONE TOUCH INSTANT WB MENUS THAT SONY PXW 9, SONY PXW 6 AND SONY PXW Z 90 HAVE, NOR THE SAME UNDERWATER AUTO FOCUS TRACKING SYSTEM.

Parece que SONY ha cambiado su estrategia en esta ocasión con la A 1 y en su vídeo promocional, aparecen buceadores por primera vez con la que» parece ser una A 1 debajo del agua» . Este es un aspecto que tiene desconcertados y algo » rayados » a los recientes compradores y usuarios de la A 7 S III-Nauticam , que ahora mismo están luchando por conocer las mejores configuraciones de la A 7 S III debajo del agua con carcasas Nauticam por ejemplo.

It seems that SONY has changed their strategy this time with the A 1 and in their promotional video, divers appear for the first time with what «appears to be an A 1 underwater». This is one aspect that has recent A 7 S III-Nauticam buyers and users puzzled and somewhat «scratched», who right now are struggling to find out the best configurations of the A 7 S III underwater with Nauticam housings by example.

Así, muchos recientes compradores de la SONY A 7 S III-Nauticam , por ejemplo se preguntan molestos, ( y me preguntan ) por qué SONY NO dedicó un » video submarino «de expertos» a la A 7 S III. Los usuarios de la A 7 S III, ellos se sienten algo perdidos con las configuraciones que les recomiendan los mismos técnicos de SONY ó de Nauticam ( algunos de los cuales, en mi opinión, No han buceado demasiado, al menos en sitios diversos). Un ejemplo es este vídeo promocional de cómo hacer ( de forma nefasta ) Wb debajo del agua con la SONY Alpha 7 S II .

Thus, many recent buyers of the SONY A 7 S III-Nauticam, for example angrily wonder, (and ask me) why SONY DID NOT dedicate an «expert underwater video» to the A 7 S III. Users of the At 7 S III, they feel somewhat lost with the settings recommended by the same SONY or Nauticam technicians (some of whom, in my opinion, have not dived much, at least in different places). An example is this promotional video of how to make (in a nefarious way) Wb underwater with the SONY Alpha 7 S II.

«Las extrañas cosas » que hay que hacer para el Wb submarino de SONY y que sirva para todas las situaciones
«The Strange Things» to do for SONY’s Underwater Wb that works for all situations
A 7 S II: Horrible Wb submarino personalizado siguiendo las recomendaciones de SONY NAUTICAM
A 7 S II: Horrible custom submarine Wb following SONY NAUTICAM’s recommendations
A 7 S II: Horrible Wb submarino personalizado siguiendo las recomendaciones de SONY NAUTICAM
A 7 S II: Horrible custom submarine Wb following SONY NAUTICAM’s recommendations
A 7 S II: Horrible Wb submarino personalizado siguiendo las recomendaciones de SONY NAUTICAM
A 7 S II: Horrible custom submarine Wb following SONY NAUTICAM’s recommendations
A 7 S II: Horrible Wb submarino personalizado siguiendo las recomendaciones de SONY NAUTICAM
A 7 S II: Horrible custom submarine Wb following SONY NAUTICAM’s recommendations
SONY PXW Z 90, WB manual Instantáneo en una sola pulsación, matices
WB AJUSTADO INTANTÁNEAMENTE. FILTRO CORRECTOR INTERNO CON FLIP, DENTRO DE LA CARCASA SUBMARINA GATES Z 90. CONTROL DE 3 FILTROS ND PARA MEJOR AJUSTE DE LA EXPOSICIÓN
SONY PXW Z 90, WB manual One-touch instant, undertones
WB TRIMMEDLY ADJUSTED. INTERNAL CORRECTIVE FLIP FILTER INSIDE THE GATES Z 90 UNDERWATER HOUSING. CONTROL OF 3 ND FILTERS FOR BETTER ADJUSTMENT OF EXPOSURE
A 7 S II: Horrible Wb submarino personalizado siguiendo las recomendaciones de SONY NAUTICAM
A 7 S II: Horrible custom submarine Wb following SONY NAUTICAM’s recommendations
SONY PXW Z 90, WB manual Instantáneo en una sola pulsación, matices
WB AJUSTADO INTANTÁNEAMENTE. FILTRO CORRECTOR INTERNO CON FLIP, DENTRO DE LA CARCASA SUBMARINA GATES Z 90. CONTROL DE 3 FILTROS ND PARA MEJOR AJUSTE DE LA EXPOSICIÓN
SONY PXW Z 90, WB manual One-touch instant, undertones
WB TRIMMEDLY ADJUSTED. INTERNAL CORRECTIVE FLIP FILTER INSIDE THE GATES Z 90 UNDERWATER HOUSING. CONTROL OF 3 ND FILTERS FOR BETTER ADJUSTMENT OF EXPOSURE
SONY A 1 NO tiene Wb manual de una sola pulsación, como tiene SONY PXW Z 90, lo que obliga a llevar un Wb Pre- configurado ó un WB automático submarino. Esto produce un peor ajuste de WB debajo del agua que puede observarse en las tonalidades verdes de los fondos y en el color de la piel poco natural del submarinista . Es necesaria mayor gradación de color que si se hiciera WB manual Instantáneo en una sola pulsación. SONY A 1 NO tiene filtros ND y Tampoco las carcasas Nauticam poseen un filtro corrector rojo interno con Flip, lo que obliga a llevar filtros adheridos al interior de las ópticas
SONY A 1 DOES NOT have one-touch manual Wb, as the SONY PXW Z 90 has, which requires carrying a Pre-configured Wb or an underwater automatic WB. This results in a worse underwater WB setting which can be seen in the green hues of the bottoms and the diver’s unnatural skin color. Higher color gradation is required than manual WB One-Touch Instant. SONY A 1 DOES NOT have ND filters and neither do the Nauticam housings have an internal red correction filter with Flip, which means that filters must be attached to the inside of the optics.

Otros ejemplos bastantes superficiales y poco riguroso los vemos en los análisis de la A 7 S III en Backscatter.com

Other quite superficial and not rigorous examples we see in the reviews of the A 7 S III on Backscatter.com.

https://www.backscatter.com/reviews/post/Sony-a7S-III-Underwater-Camera-Review

Backscatter says:….»We’re very pleased with the ambient light wide angle manual white balancing of the Sony a7S III. Even at depths exceeding 70 feet, the colors look fantastic. Although the clip at 95 feet doesn’t show a lot of color, the main thing to look at these extreme ambient light depths is that the water stays true to color. Previous Sony cameras and other poor performing custom white balance cameras typically render the water a magenta color, which is near impossible to fix in post. This is a major upgrade and makes the Sony a7S III a truly viable underwater video camera.«

Backscatter dice: …. «Estamos muy satisfechos con el balance de blancos manual de gran angular con luz ambiental de la Sony a7S III. Incluso a profundidades superiores a los 70 pies, los colores se ven fantásticos. Aunque el clip a 95 pies no se ve mucho color, lo principal para observar estas profundidades extremas de luz ambiental es que el agua se mantiene fiel al color. Las cámaras anteriores de Sony y otras cámaras de balance de blancos personalizados de bajo rendimiento generalmente hacen que el agua tenga un color magenta, que es casi imposible de arreglar en la post production. Esta es una actualización importante y convierte a la Sony a7S III en una cámara de video subacuática verdaderamente viable «.

«While recording movies in macro, the focus tends to hunt as critters move in and out the very limited depth of field. This is understandable when shooting macro and we don’t consider this to be a fail of autofocus in this situation. It’s best just to lock the focus and let the scene happen.»

«Al grabar películas en macro, el enfoque tiende a enfocar y desenfocar a medida que las criaturas entran y salen de la profundidad de campo muy limitada. Esto es comprensible cuando se dispara en macro y no consideramos que esto sea un fallo en el enfoque automático en esta situación. Es mejor  bloquear el enfoque y dejar que la escena suceda «.

«In wide angle, we can hear the focus motor and see the camera constantly updating autofocus. This can lead to some unwanted small focus hunts where it is making too many focus changes. Like in macro, we found it better to set up a scene and lock focus down rather than letting it track or update focus continuously. For moving subjects in the foreground, like a turtle, we suspect focusing and tracking on a critical area like the eye would yield good results, however, we haven’t come across that situation yet in our testing. Keep in mind that if the focus point falls of what the camera’s tracking, there will be a focus change, which could ruin a shot. This is why we prefer to preset focus before shooting, maintain distance to subject, and use higher apertures for more depth of field in case of any camera to subject distance change. We might need more time to play around with the autofocus menu settings in video mode to see if we can tweak the AF speed and sensitivity to have smoother results when using continuous AF. «

«En gran angular, podemos escuchar el motor de enfoque y ver la cámara actualizando constantemente el enfoque automático. Esto puede llevar a algunas búsquedas de enfoque pequeñas no deseadas en las que se realizan demasiados cambios de enfoque. Como en macro, encontramos que era mejor configurar una escena y bloquear el enfoque en lugar de dejarlo rastrear o actualizar el enfoque continuamente. Para sujetos en movimiento en primer plano, como una tortuga, sospechamos que enfocar y rastrear en un área crítica como el ojo produciría buenos resultados, sin embargo, no hemos encontrado esa situación aún en nuestras pruebas. Tenga en cuenta que si el punto de enfoque cae del seguimiento de la cámara, habrá un cambio de enfoque, lo que podría arruinar una toma. Es por eso que preferimos preestablecer el enfoque antes de disparar, mantener la distancia al sujeto y usar aperturas más altas para una mayor profundidad de campo en caso de que cualquier cámara cambie la distancia del sujeto. Es posible que necesitemos más tiempo para jugar con la configuración del menú de enfoque automático en el modo de video para ver si podemos ajustar la velocidad y la sensibilidad del AF para tener un buen resultado cuando se utiliza AF continuo. »

¿Por qué SONY no hizo un vídeo submarino tan » bonito y preparado » como este, de la A 1 , con la A 7 S III ya que se supone que la A 7 S III era la mejor cámara de fotografías fijas que graba vídeo, la más potente, con sus 12 Mpxel de SONY ?

Why didn’t SONY make such a «nice and prepared» underwater video as this one, from the A 1, with the A 7 S III since the A 7 S III is supposed to be the best still camera that records video, the most powerful, with its 12 Mpxel of SONY?

En apenas 6 meses, SONY canibaliza su A 7 S III (» La mejor ALPHA para grabar video») y que además tiene un sensor que No es de estructura apilada con D RAM como el de la A 1 ( y la PXW Z 90 ) .

In just 6 months, SONY cannibalizes its A 7 S III («The best ALPHA to record video») and also has a sensor that is not stacked with D RAM like the A 1 (and the PXW Z 90) .

La estructura del sensor de tamaño Full Frame de la A 1 , es la misma que la estructura del sensor de la PXW Z 90 de tamaño de una pulgada : Exmor RS con memoria D RAM incluida. La Alpha 7 S III NO tiene memoria D RAM en su sensor y es » solamente » Exmor R
The A 1 full frame size sensor structure is the same as the one inch size PXW Z 90 sensor structure: Exmor RS with D RAM memory included .The Alpha 7 S III does NOT have D RAM in its sensor and is «only» Exmor R

La A 7 S III se queda atrás con respecto a la A 1 que ademas puede filmar «con calentamientos» en 8 K. Es una cámara «muy caliente «. Ella no es tan fría como la A 7 S III :»She´s so cold » que dirían los Rolling Stones»

The A 7 S III lags behind the A 1, which can also shoot «with heating» at 8 K. It is a «very hot» camera. She is not as cold as A 7 S III: «She’s so cold» what would the Rolling Stones say «

Este aspecto de los calentamientos ( de cabeza también ) de la A 1 en 8 K hay que remarcarlo, porque SONY ha sacado una 8 K que gracias a que se calienta, esclaviza al operador a tener que esperar a que la cámara se recupere, por ser demasiado » caliente «(: «She´s very hot «). Debajo del agua y encerrada en una carcasa también se calentará mucho debemos de pre-suponer: «She´s too much hot» Pero nadie habla de este aspecto en el bonito vídeo promocional submarino de la A 1

This aspect of the warm-ups (of head also) of the A 1 in 8 K must be noted, because SONY has released an 8 K that, thanks to its heating, enslaves the operator to have to wait for the camera to recover, for be too «hot» (: «She´s very hot»).Under the water and enclosed in a housing, it will also get very hot. We must presume: «She’s too much hot» But nobody talks about this aspect in the beautiful underwater promotional video of the A 1

Aún está por confirmar qué carcasa Nauticam han utilizado para filmar debajo del agua con la A 1, no obstante. Pero el caso es que SONY ha hecho un guiño a los usuarios de sus cámaras debajo del agua:

«Enhorabuena SONY , por fin te has dado cuenta que tus cámaras son usadas bajo el agua desde hace años…«

It is yet to be confirmed which Nauticam housing they have used to shoot underwater with the A1, though. But the fact is that SONY has winked at the users of its underwater cameras:

«Congratulations SONY, you have finally realized that your cameras have been used underwater for years …»

Es una Nauticam A 1 real ?Is it a real Nauticam A 1?
SONY A 1 NO tiene Wb manual de una sola pulsación, como tiene SONY PXW Z 90, lo que obliga a llevar un Wb Pre- configurado ó un WB automático submarino. Esto produce un peor ajuste de WB debajo del agua que puede observarse en las tonalidades verdes de los fondos y en el color de la piel poco natural del submarinista . Es necesaria mayor gradación de color que si se hiciera WB manual Instantáneo en una sola pulsación. SONY A 1 NO tiene filtros ND y Tampoco las carcasas Nauticam poseen un filtro corrector rojo interno con Flip, lo que obliga a llevar filtros adheridos al interior de las ópticas
SONY A 1 DOES NOT have one-touch manual Wb, as the SONY PXW Z 90 has, which requires carrying a Pre-configured Wb or an underwater automatic WB. This results in a worse underwater WB setting which can be seen in the green hues of the bottoms and the diver’s unnatural skin color. Higher color gradation is required than manual WB One-Touch Instant. SONY A 1 DOES NOT have ND filters and neither do the Nauticam housings have an internal red correction filter with Flip, which means that filters must be attached to the inside of the optics.

El vídeo contiene unos bellos Slowmotions y ralentizaciones submarinas, que a algún malicioso entendido ( «de esos que suelen escribir en cualquier Website de cine submarino » )puede sospechar que quizá se han introducido como recurso, porque la estabilización de este equipamiento submarino, -si es que el vídeo ha sido filmado debajo del agua con la A 1, – no sea tan efectiva como parece.

The video contains some beautiful slowmotions and underwater slowdowns, which some malicious understood («of those who usually write on any underwater cinema website») may suspect that they may have been introduced as a resource, because the stabilization of this underwater equipment, is that the video has been filmed underwater with the A 1, – not as effective as it seems.

También, por la cadencia en ftps y sabiendo que la A 1 graba en 8 K a 30 ftps, algún «malicioso buceador entendido «, puede entender que esas imágenes no han sido filmadas en 8 K , sino en solamente en 4 K. Por eso y porque el vídeo no se ha subido a Youtube en 8 K … dirá algún otro listo

Also, by the ftps cadence and knowing that the A1 records in 8K at 30 ftps, some «malicious understood diver» can understand that these images have not been filmed in 8K, but only in 4K. That is why and because the video has not been uploaded to Youtube in 8 K … someone else will say ready

Según CineD- By Cine D:

««Utilizando la tarjeta NVIDIA GeForce RTX3090 con los archivos Sony 8K H265
Gracias a NVIDIA, tenemos una tarjeta RTX3090 en préstamo en nuestra oficina, y lo creas o no, usar los archivos 8K H265 en una línea de tiempo de 8K (7680×4320) en DaVinci Resolve(17.2) fue sencillo y bastante fluido. El uso de memoria de la GPU fue de alrededor de 10GB, con la GPU funcionando en torno al 30% de carga. Al agregar la reducción de ruido (3 cuadros temporales y espaciales), lógicamente esto provocó una caída masiva de la reproducción, pero igualmente obtuvimos alrededor de 8 fps con la configuración que podrán ver más abajo en este artículo (5 paradas por debajo con reducción de ruido), donde la carga de la GPU rondaba el 90% y la memoria alcanzó los 16GB. Esto es realmente asombroso, ya que la mayoría de las tarjetas gráficas tienen inconvenientes para reproducir archivos 4K H265 en una línea de tiempo FullHD (1920×1080). En 8K, estamos hablando de 33 megapíxeles de resolución por cuadro (UHD = 8.3 megapíxeles). ¡Impresionante! Pero ahora, pasemos a los resultados del laboratorio.»

«Using NVIDIA GeForce RTX3090 card with Sony 8K H265 files
Thanks to NVIDIA, we have a loaner RTX3090 card at our office, and believe it or not, using the 8K H265 files on an 8K (7680 × 4320) timeline in DaVinci Resolve (17.2) was straightforward and pretty smooth. GPU memory usage was around 10GB, with the GPU running at around 30% load. By adding noise reduction (3 temporal and spatial frames), logically this caused a massive drop in playback, but we still got around 8 fps with the settings that you can see further down in this article (5 stops below with reduction of noise), where the GPU load was around 90% and the memory reached 16GB. This is really amazing as most graphics cards have drawbacks to play 4K H265 files on a FullHD (1920 × 1080) timeline. At 8K, we are talking about 33 megapixels of resolution per frame (UHD = 8.3 megapixels). Impressive! But now, let’s move on to the lab results. «

Otro problema es el manejo del nuevo Codec Profesional H 265 -8265 de SONY…así que todo parece indicar que éste vídeo NO ha sido filmado con la A 1 a 8 K:

Another problem is the handling of the new SONY Codec Professional H 265 , 8265 … so everything seems to indicate that this video has NOT been filmed with A 1 to 8 K:

Tampoco SONY responde en el vídeo de Youtube a los usuarios, ( Por qué SONY ? ), alguno de ellos expertos buceadores

Nor does SONY respond in the YouTube video to users, (Why SONY?), Some of them are expert divers.

Qué tipo de carcasa han empleado con la A 1 , de qué marca de carcasa se trata ( supuestamente es Nauticam ) y SONY no responde a la pregunta de si este vídeo ha sido filmado realmente con una carcasa submarina específicamente para la A 1.

What type of housing have they used with the A1, what brand of housing is it (supposedly Nauticam) and SONY does not answer the question whether this video was actually shot with an underwater housing specifically for the A1.

Este vídeo como puede leerse en los comentarios, bien puede ser otro magnífico vídeo promocional de SONY nada más, en el que, por primera vez, se trata de llegar directamente al consumidor de equipamientos de cine submarino . Muchos de estos consumidores no han trabajado con equipamientos SONY ALPHA debajo del agua y se dejan llevar por lo bonito que es este vídeo

This video, as you can read in the comments, may well be another magnificent promotional video for SONY nothing more, in which, for the first time, it is about reaching the consumer of underwater cinema equipment directly. Many of these consumers have not worked with SONY ALPHA equipment underwater and are carried away by how beautiful this video is

Analicemos un poco más a fondo algunos aspectos fílmicos de este bonito vídeo promocional

Let’s analyze a little more in depth some filmic aspects of this beautiful promotional video

«Sea Legacy Behind The Scenes «es un bello vídeo con mensaje conservacionista incluido e impactantes imágenes de tiburones en planos generales , medios de detalle, etc ralentizados, realizados por consagrados productores submarinos. La temática y mensaje es impactante desde hace décadas ya. No hay nada nuevo: conservacionista y tiburones, ecología y medio ambiente. Todo vende muy bien, es cool , es fácil y predecible suponer que tendrá gran aceptación en los «Global mass media» que nombra uno de sus protagonistas. La calidad es magnífica y la factura del vídeo es perfecta. Los protagonistas también actúan muy bien dando emoción y prestigio al vídeo.

«Sea Legacy Behind The Scenes» is a beautiful video with a conservationist message included and impressive images of sharks in wide shots, slowed-down media, etc., made by established underwater producers. The theme and message has been impressive for decades now. There is nothing new: conservationist and sharks, ecology and environment. Everything sells very well, it is cool, it is easy and predictable to assume that it will have great acceptance in the «Global mass media» named by one of its protagonists. The quality is superb and the video bill is perfect. The protagonists also act very well giving excitement and prestige to the video.

SONY A 1 NO tiene Wb manual de una sola pulsación, como tiene SONY PXW Z 90, lo que obliga a llevar un Wb Pre- configurado ó un WB automático submarino. Esto produce un peor ajuste de WB debajo del agua que puede observarse en las tonalidades verdes de los fondos y en el color de la piel poco natural del submarinista . Es necesaria mayor gradación de color que si se hiciera WB manual Instantáneo en una sola pulsación. SONY A 1 NO tiene filtros ND y Tampoco las carcasas Nauticam poseen un filtro corrector rojo interno con Flip, lo que obliga a llevar filtros adheridos al interior de las ópticas
SONY A 1 DOES NOT have one-touch manual Wb, as the SONY PXW Z 90 has, which requires carrying a Pre-configured Wb or an underwater automatic WB. This results in a worse underwater WB setting which can be seen in the green hues of the bottoms and the diver’s unnatural skin color. Higher color gradation is required than manual WB One-Touch Instant. SONY A 1 DOES NOT have ND filters and neither do the Nauticam housings have an internal red correction filter with Flip, which means that filters must be attached to the inside of the optics.

El vídeo pretende dar a entender que ha sido filmado debajo del agua con la A 1, pero, si observamos plano a plano el metraje, en ningún momento hay evidencia de que la cámara A 1 haya sido empleada en la filmación submarina.

The video is intended to imply that it was filmed underwater with the A1, but if we look at the footage shot by shot, there is no evidence that the A1 camera was used in the underwater filming.

Más allá de las manifestaciones del experto camarógrafo submarino de que, » él está interesado en obtener imágenes 8 K de la vida salvaje», no aparece ninguna prueba evidente de que esté utilizando una A 1 debajo del agua.

Beyond the claims of the expert underwater cameraman that «he is interested in obtaining 8K images of wildlife,» there is no clear evidence that he is using an A1 underwater.

SONY sabe elegir muy bien el plano detalle de una carcasa submarina y lo inserta con la voz en off del protagonista que incide en la importancia de capturar el instante irrepetible en 8 K en la naturaleza. Es decir es un guiño a la supuesta funciónalidad «Run & Gun» debajo del agua de la A 1, una funcionalidad que no está tan clara en otros equipamientos SONY- Nauticam, desde mi punto de vista y que sufrí «en propias carnes» . Es un recurso de montaje y de continuidad magnífico, pero en ningún momento se afirma que esas imágenes de los planos submarinos están rodadas en 8K con la A 1.

SONY knows how to choose the detailed shot of an underwater housing very well and inserts it with the voice-over of the protagonist that emphasizes the importance of capturing the unrepeatable moment in 8K in nature. In other words, it is a nod to the supposed «Run & Gun» functionality under the water of the A1, a functionality that is not so clear in other SONY-Nauticam equipment, from my point of view and that I suffered «in my own flesh». It is a magnificent resource for montage and continuity, but at no point is it claimed that these images of the underwater plans are shot in 8K with the A1.

Es una SONY A 1 la que está dentro de esta carcasa submarina Nauticam?7
Is it a SONY A 1 that is inside this Nauticam underwater housing?
Es una SONY A 1 la que está dentro de esta carcasa submarina Nauticam? Se está filmado realmente en 8 K ?
Is it a SONY A 1 that is inside this Nauticam underwater housing? It is actually filmed in 8K?
bonito mensaje y bonita presentación
nice message and nice presentation
El objetivo está claro.The objective is clear

En el vídeo de presentación, no se ve ninguna escena de cómo introducen esta cámara en una carcasa Nauticam -que parece utilizan – aunque se deja entrever que es así en algunos fotogramas

In the presentation video, you do not see any scene of how this camera is inserted in a Nauticam housing – which it seems to be used – although it is suggested that this is the case in some photograms.

En la bonita edición , con todos los recursos en su poder, aparece la experta protagonista femenina en unos planos generales usando la A 1 en tierra y en el barco y seguidamente unos planos de cierta carcasa submarina Nauticam , indeterminada, pero que , para algunos de mis lectores , no se sabe si esta carcasa, contiene una A 1 ó es de otro modelo de SONY. Tampoco SONY dice que las imágenes sean filmadas debajo del agua con la A 1, les contesto yo, aunque si presenta el vídeo como » Shot on Alpha 1 «, pero algunas marcas cuando ponen esto en sus vídeos, se refieren a las imágenes en el medio aéreo.

In the beautiful edition, with all the resources in her possession, the expert female protagonist appears in some general shots using the A 1 on land and on the boat and then some shots of a certain Nauticam underwater housing, indeterminate, but which, for some of my readers, it is not known if this case contains an A 1 or is from another SONY model. Nor does SONY say that the images are filmed underwater with the A 1, I answer them, although if they present the video as «Shot on Alpha 1», but some brands when they put this in their videos, they refer to the images in the air medium.

Hay muchos planos generales , planos medios y algunos de detalle, pero en ninguno se ve claramente que la cámara SONY A 1 está dentro de una carcasa ( Nauticam ). No aparece en ningún momento del metraje una carcasa abierta , con una cámara dentro donde se pueda leer el Logo A 1 .Si aparece, en perfecta continuidad de contexto en términos fílmicos, oportunamente, un plano que » sugiere » que es la A 1, pero sin confirmar.

There are many general shots, medium shots and some detail shots, but none of them clearly shows that the SONY A 1 camera is inside a housing (Nauticam). At no point in the footage does an open housing appear, with a camera inside where Logo A 1 can be read. If it appears, in perfect continuity of context in filmic terms, opportunely, a shot that «suggests» that it is A 1 but unconfirmed.

Además, si es un prototipo de carcasa Nauticam adaptada por qué Nauticam, no se apresurado a adelantarse a la competencia y ha presentado ese prototipo ó adaptación de otra carcasa como sugiere Oliver Leiba con la A 9 de SONY -Nauticam ?.

Also, if it is a Nauticam housing prototype adapted why Nauticam, did not rush to get ahead of the competition and has presented that prototype or adaptation of another housing as suggested by Oliver Leiba with the SONY-Nauticam A 9?

Suena raro que en» la publicidad indirecta-encubierta» de las carcasas Nauticam que se hace en la filmación, la misma marca no haya querido sacar máximo partido a su producto Nauticam A 1 . Por qué Nauticam, no ha presentado ya ese prototipo de carcasa para la A 1 , capitalizando la » publicidad gratuita » que le está haciendo SONY ?

It sounds strange that in the «indirect-covert advertising» of Nauticam housings that is done on film, the same brand did not want to get the most out of its Nauticam A 1 product. Why has Nauticam not already presented that prototype housing for the A 1, capitalizing on the «free publicity» that SONY is doing?

¿No será que Nauticam no tiene esa supuesta carcasa Prototipo de la A 1 ?

Could it be that Nauticam does not have that supposed A 1 Prototype housing?

Hay algún acuerdo SONY-Nauticam, para trabajar juntos en la 8 K submarina ?

Is there a SONY-Nauticam agreement to work together on the 8K submarine?

Y lo que es aún más importante ¿ cabe la posibilidad de que SONY esté engañando a la audiencia ?

Even more important, is it possible that SONY is misleading the audience?

¿Nos está presentando SONY la A 1 , para su uso submarino, pero sin imágenes reales de la A 1 debajo del agua? .

Is SONY introducing us to the A1, for underwater use, but without actual images of the A1 under water? .

Una cuestión clave es : ¿Por qué SONY , no responde a las preguntas de expertos buceadores en su canal YouTube, cuando le preguntan qué carcasa se ha utilizado con la A 1 ?

A key question is: Why does SONY not answer the questions of expert divers on its YouTube channel, when they ask which housing has been used with the A 1?

Pero vamos a ir un poco más allá en este artículo: es tan buena la A 1 para su uso submarino como parece que nos quiere dar a entender SONY con este bonito, bien editado y elaborado vídeo promocional submarino ?

But let’s go a little further in this article: is the A1 as good for underwater use as SONY seems to want us to understand with this beautiful, well-edited and elaborate underwater promotional video?

Cabe preguntarse, como digo, si esta operación de marketing muy bien realizada, con un impactante y bonito vídeo submarino, cumple con las espectativas más rigurosas en cuanto a la adaptación de la A 1 ( con la carcasa que sea ) a medio submarino.

One wonders, as I say, if this very well done marketing operation, with an impressive and beautiful underwater video, meets the most rigorous expectations regarding the adaptation of the A 1 (with whatever housing) to the underwater environment.

SONY debería de saber a estas alturas que los usuarios submarinos más exigentes, ( que hemos usado sus productos Alpha SONY -Nauticam y otros ) le vamos a pedir que se olvide de hacernos pasar por los innumerables botones de ajuste de Wb manual para utilizar sus cámaras Alpha de hacer fotos fijas que graban vídeos .

SONY should know by now that the most demanding underwater users, (who have used their Alpha SONY-Nauticam products and others) are going to ask Sony to forget to let us go through the innumerable manual Wb adjustment buttons to use his Alpha cameras to take still photos that record videos.

Es decir, que las personas que conocemos y hemos tenido y tenemos cámaras de las series Alpha ( RX 100 etc ) para su uso submarino, queremos más que utilizar algunos Wb predeterminados para uso submarino ó tres ó cuatro memorizados a diferentes profundidades para poder obtener bonitos colores ajustados a la realidad.

That is, the people we know and have had and have Alpha series cameras and RX 100 series etc for underwater use, we want more than to use some predetermined Wb for underwater use or three or four memorized at different depths to be able to obtain beautiful colors adjusted to reality.

A SONY, los usuarios de cámaras Alpha en el medio » aéreo» ó «atmosférico » le han criticado hasta cansarse, durante años, el penoso sistema de Menús de configuración que han tenido sus cámaras hasta la aparición de la A 7 S III. Cuando apareció el año pasado la A 7 S III, muchas las vacas sagradas de las www tipo Philip Bloom y demás protagonistas y publicistas, felicitaron a SONY porque había cambiado su sistema de Menús que ahora se hacían más intuitivos y menos farragosos.

For SONY, users of Alpha cameras in the «aerial» or «atmospheric» environment have criticized themselves for years and years, the painful system of Configuration Menus that their cameras had until the appearance of the A 7 S III. When the A 7 S III appeared last year, many the sacred cows of the www type Philip Bloom and other protagonists and publicists, congratulated SONY because it had changed its menu system that now became more intuitive and less cumbersome.

¿Pero es una casualidad que SONY no haya cambiado ni un ápice el ineficaz y nefasto sistema de Wb manual de varios botones con las series Alpha y RX 100 ?

But is it a coincidence that SONY hasn’t changed the ineffective and nefarious manual Wb system , with some boutons, with the Alpha and RX 100 series?

Vamos a ver SONY: tan difícil es poner un botón de Wb set directo, configuraba en una cámara Alpha, como tiene mi SONY PXW z 90 ó las mismas FS 6 y FS 7 ?

Let’s see SONY: so difficult is it to put a direct Wb set button, configured in an Alpha camera, as does my SONY PXW Z 90 or the same FS 6 and FS 7?

https://sonycine.com/articles/fx9-and-fx6-white-balance-functions/

SONY no sabe que lo mismo que en tierra , para filmar en HDR HLG submarino, es necesario un WB manual efectivo en cada disparo ?¿ sus expertos submarinos , no conocen lo suficiente del Wb manual en HDR HLG submarino? No leen esta website ?

SONY does not know that the same as on air and land, to shoot in HDR HLG under water, an effective manual WB is necessary in each shot? Sony´s underwater experts, do not know enough about the manual Wb in HDR HLG underwater? Do not read this website?

SONY : Queremos Wb Manual de una sola pulsación en nuestros dedos debajo del agua, sin pasar por tres ó cuatros menús de configuración . . .

SONY: We want Wb Manual with a single touch on our fingers underwater, without going through three or four configuration menus. .

Los ingenieros no ven los magníficos vídeos de tu experto Alister Chapman sobre la filmación HDR HLG en el medio atmosférico, ni leen esta magnífica Website ?

Engineers don’t watch your expert Alister Chapman videos on HDR HLG filming in the atmospheric medium or read this magnificent Website?

Hay un aspecto que tampoco entiendo demasiado, en este vídeo: Por qué los expertos buceadores no lo han filmado en HDR HLG nativo el publi-reportaje ó pongamos por caso, utilizando nuevo perfil Cinetone BT 709 ?

There is one aspect that I do not understand too much in this video: Why haven’t the expert divers filmed in HDR HLG native or, for example, using the new Cinetone BT 709 profile?

SONY PXW Z90 Professional XDcam: WB MANUAL INSTÁNTANEO EN CADA DISPARO DE UNA SÓLA PULSACIÓN -FILTROS ND INTERNOS Y AUTOTRACKING AUTOFOCO : MAYOR PRECISIÓN EN COLOR HDR HLG FILMACIÓN HDR HLG BT 2020 INSTÁNTÁNEA– COLOR NATURAL EN LOS FONDOS, CON MATICES Y RELIEVE Y COLOR NATURAL EN LA PIEL DE LA ESPECIE DE TIBURON
SONY PXW Z90 Professional XDcam: WB INSTANT MANUAL IN EVERY ONE-TOUCH SHOT -INTERNAL ND FILTERS AND AUTO-FOCUS AUTOTRACKING: HIGHER ACCURACY IN HDR HLG COLORINSTANT HLG BT 2020 HDR FILMING-NATURAL COLOR IN THE BACKGROUNDS, WITH HUE AND RELIEF AND NATURAL COLOR IN THE SKIN OF THE SHARK SPECIES
SONY A 1 DOES NOT have one-touch manual Wb, as the SONY PXW Z 90 has, which requires carrying a Pre-configured Wb or an underwater automatic WB. This results in a worse underwater WB setting which can be seen in the green hues of the bottoms and the diver’s unnatural skin color. Higher color gradation is required than manual WB One-Touch Instant. SONY A 1 DOES NOT have ND filters and neither do the Nauticam housings have an internal red correction filter with Flip, which means that filters must be attached to the inside of the optics.
SONY A 1 NO tiene Wb manual de una sola pulsación, como tiene SONY PXW Z 90, lo que obliga a llevar un Wb Pre- configurado ó un WB automático submarino. Esto produce un peor ajuste de WB debajo del agua que puede observarse en las tonalidades verdes de los fondos y en el color de la piel poco natural del submarinista . Es necesaria mayor gradación de color que si se hiciera WB manual Instantáneo en una sola pulsación. SONY A 1 NO tiene filtros ND y Tampoco las carcasas Nauticam poseen un filtro corrector rojo interno con Flip, lo que obliga a llevar filtros adheridos al interior de las ópticas
SONY PXW Z90 Professional XDcam: WB MANUAL INSTÁNTANEO EN CADA DISPARO DE UNA SÓLA PULSACIÓN -FILTROS ND INTERNOS Y AUTOTRACKING AUTOFOCO : MAYOR PRECISIÓN EN COLOR HDR HLG FILMACIÓN HDR HLG BT 2020 INSTÁNTÁNEACOLOR NATURAL EN LOS FONDOS, CON MATICES Y RELIEVE Y COLOR NATURAL EN LA PIEL
SONY PXW Z90 Professional XDcam: WB INSTANT MANUAL IN EVERY ONE-TOUCH SHOT -INTERNAL ND FILTERS AND AUTO-FOCUS AUTOTRACKING: HIGHER ACCURACY IN HDR HLG COLORINSTANT HLG BT 2020 HDR FILMING-NATURAL COLOR IN THE BACKGROUNDS, WITH HUE AND RELIEF AND NATURAL COLOR IN THE SKIN
-Y vi a unos tipos filmando tiburones en el antiguo SDR, como una GO Pro 9, con una SONY A 1
-And I saw some guys filming some sharks in the old SDR, like a GO Pro 9, with a SONY A 1

Se supone que la A 1 esta tiene algunas ventajas sobre la A 7S III que tiene a algunos recientes compradores de la A 7 S III Nauticam desconcertados : puede trabajar en 8 K ( con bastantes calentamientos ) y puede trabajar en Cinetone PP 11, y ninguno de estos aspectos se recoge ó se explota en el vídeo promocional

The A1 is supposed to have some advantages over the A 7S III that has some recent A 7 S III Nauticam buyers puzzled: it can work on 8K (with quite a bit of warm-ups) and it can work on Cinetone PP 11, and none these aspects are collected or exploited in the promotional video

El vídeo submarino de la A 1 SONY de una factura muy bonita, con bellas imágenes de tiburones en peligro y grandes realizadores de cine submarino, sin embargo se queda muy corto a la vista de un especialista en cine submarino riguroso ( aún no se muy bien qué es eso personalmente, por si a alguien le queda la duda )

The underwater video of the A 1 SONY of a very beautiful invoice, with beautiful images of sharks in danger and great underwater filmmakers, however it falls short in the eyes of a rigorous underwater film specialist (I still don’t know very well what is that personally, in case anyone has a doubt)

Sin duda alguna que sus imágenes son de altísima calidad y se venden las bondades de la filmación en 8 K, pero SONY no lo muestra en 8 K

Undoubtedly its images are of the highest quality and the benefits of filming in 8 K are sold, but SONY does not show it in 8 K

Tampoco las imágenes se salen de unos espectaculares y bien calculados planos generales , algunos planos medios y otros planos de detalle con continuidad de contexto pero poco testimoniales de que la A 1 es la cámara utilizada debajo del agua.

Neither do the images depart from some spectacular and well calculated general shots, some medium shots and other detailed shots with continuity of context but little evidence that A 1 is the camera used under water.

En estos planos se muestran unas carcasas submarinas de la marca Nauticam con diversas configuraciones de puertos y cúpulas que a algún malicioso submarinista interesado en esta cámara pueden suscitarle la duda que realmente hay alguna cámara A 1 introducida en estas carcasas , ó se hayan grabado con otras SONY ( como la A 7 s III por ejemplo)

These shots show some Nauticam brand underwater housings with different configurations of ports and domes that a malicious diver interested in this camera may have the doubt that there really is an A 1 camera inserted in these housings, or have been recorded with others SONY (like the A 7 s III for example)

A 1 ? : WB ( pre-configurado ?) y color de tiburones debajo del agua 4 K y sólamente en SDR ?Esto es todo?
A 1? : WB ( pre-configured ‘)and shark color underwater 4K and only in SDR? This is all?
SONY Professional XDcam PXW Z90: WB manual y color de tiburón 4 K HDR HLG nativo BT 2020-Matices de color y calidad en HDR auténtica
SONY Professional XDCAM PXW Z90: Manual WB and Shark Color 4K HDR HLG Native BT 2020-Color nuances and quality in real HDR

Algunos lectores de esta website me han puesto en un serio aprieto. Me preguntan si la A 1 de SONY , la A 7 S III que se suponen son las más avanzadas cámaras de fotos fijas que graban vídeo, de la actualidad, pueden hacer un Wb manual y pueden tener un enfoque de seguimiento con auto-focus como la SONY PXW Z 90. Me han mandado unos vídeos, como los de Wb de la A 7 S III , de la a 7 S II ,de la A 7 R III y algunos Review.

Some readers of this website have put me in serious trouble. They ask me if the SONY A 1, the A 7 S III which are supposed to be the most advanced still cameras that record video, of today, can do a manual Wb and can have a follow focus with auto-focus like the SONY PXW Z 90. They have sent me some videos, such as the Wb of the A 7 S III , A 7 S II and A 7 R III and some Review.

BAD WB=BAD COLOR
BAD WB=BAD COLOR
BAD WB=BAD COLOR
BAD FOCUS AND TRACKING
BAD FOCUS AND TRACKING
BAD FOCUS AND TRACKING
BAD WB=BAD COLOR

Confieso que me he visto en un aprieto y he tenido que recurrir al asesor técnico más riguroso que conozco, que me ha demostrado que ninguna de estas cámaras : Alpha 7 S III, A 1 , pueden hacer un WB manual, ó tener un enfoque automático de seguimiento en WA y en Macro como lo hace el camcorder profesional XDcam SONY PXW Z 90 .

I confess that I have been in a bind and have had to resort to the most rigorous technical advisor that I know, who has shown me that none of these cameras: Alpha 7 S III, A 1, can do a manual WB, or have an automatic focus tracking in WA and in Macro as does the professional XDcam SONY PXW Z 90 camcorder.

Es más, mi asesor técnico me ha dicho que ve mucho de «campaña de marketing» en algunas de las pruebas, poco rigurosas, dice, como las de Wb » personalizado» de la A 7 S III

What’s more, my technical advisor has told me that he sees a lot of «marketing campaign» in some of the tests, not very rigorous, he says, like those of the «custom» Wb of the A 7 S III

https://www.backscatter.com/reviews/post/Sony-a7S-III-Underwater-Camera-Review

Mi asesor técnico me ha dicho:

-«Pero vamos a ver…qué es esto de hacer un Wb » personalizado , en aguas transparentes, con una distancia fija, con una focal fija, sin moverse del sitio y sin utilizar luces artificiales que pongan aprueba esta «técnica » de Wb ? -¿ Qué tipo de prueba rigurosa es ésta que no hace un Wb manual, en cada situación, en cambiantes condiciones de visibilidad, de iluminación , de condiciones de retro-dispersión de partículas ?

Me ha asegurado , Qué es esas contestaciones que dan en este vídeo a los usuarios, son bastante superficiales : «El balance de blancos se capturó utilizando un parche neutral del arrecife» ó «El balance de blancos se estableció manualmente en un parche neutral del arrecife. Este metraje se filmó en Standard Picture Profile. No ha habido corrección de color ni manipulación en la publicación, es todo as-shot. « y están orientadas al marketing del equipamiento.

My technical advisor has told me:

– «But let’s see … what is this about making a custom Wb», in transparent waters, with a fixed distance, with a fixed focal length, without moving from the site and without using artificial lights that put approve this «technique» of Wb? -What kind of rigorous test is this that does not do a manual Wb, in every situation, in changing conditions of visibility, lighting, conditions of back-scattering of particles?

He has assured me, «What are those answers that users give in this video, they are quite superficial:» The white balance was captured using a neutral patch of the reef «or» The white balance was manually set in a neutral patch of the reef. reef.This footage was shot in Standard Picture Profile. There has been no color correction or manipulation in the post, it’s all as-shot. «They are oriented to the marketing of equipment.

Además me dijo.: «Te lo voy a demostrar… Escucha atentamente : a menos que SONY no haya superado el modelo de «Condensador de Fluzo de WB manual » de la PXW Z 90, estas cámaras, no pueden hacerlo. Tráeme tu carcasa GATES , tu PXW Z 90 que voy a simular un escenario submarino con «algunas de mis máquinas submarinas más avanzadas» … Voy enseñarte cómo se hacen bien las cosas, a ver si aprendes de una vez …cualquier niño de 10 años lo entendería :

He also told me: «I’m going to show you … Listen carefully: unless SONY has not passed the» Manual WB Fluzo Condenser «model of the PXW Z 90, these cameras can’t do it. Bring me your GATES housing, your PXW Z 90 I’m going to simulate an underwater scenario with «some of my most advanced underwater machines» … I’m going to show you how to do things right, let’s see if you learn at once … any child of 10 years would understand:

SONY PXW Z 90 GATES Z 90 UNDERWATER HOUSING IN ACTION with my best underwater advisor
SONY PXW Z 90 GATES Z 90 UNDERWATER HOUSING IN ACTION con mi mejor asesor submarino
Conclusiones de mi asesor
El «Condensador de Fluzo de Manual Wb y auto tracking» de la A 1 y de la A 7 S III no es tan bueno como el de la PXW Z 90
Conclusions of my advisor :
The «Manual Wb Flux Capacitor and auto tracking » on the A 1 and A 7 S III is not as good as the PXW Z 90
«Cualquier niño de 4 a 10 años puede entenderlo«
«Any 4- to 10-year-old can understand «

Have any Question or Comment?

4 comments on “SONY A I UNDER WATER: THE SAME PROBLEMS AS THE WB A 7 S III ONE-PUSH MANUAL, CONTINUOUS AUTO FOCUS WITH TRACKING AND PLUS … 8K HEAT UNDER WATER -Sony A I SUBMARINA: LOS MISMOS PROBLEMAS DE LA SONY A 7 S III DE WB MANUAL DE UNA PULSACIÓN , AUTOFOCO CONTINUO CON SEGUIMIENTO Y ADEMÁS…CALOR 8K BAJO EL AGUA

[…] SONY A I UNDER WATER: THE SAME PROBLEMS AS THE WB A 7 S III ONE-PUSH MANUAL, CONTINUOUS AUTO FOCUS W… ACTUALIZADO-Problemas para la filmación subacuática con Sony A7 S III: Problema de enfoque de seguimiento en tiempo real y no manual Wb one touch para HLG debajo del agua UPDATED-Problems with Sony A7 S III : Underwater real time tracking focus problem and Not manual Wb one touch for HDR HLG. SONY FX 6: LA MEJOR CÁMARA PARA CINE SUBMARINO DE LA ACTUALIDAD-SONY FX 6: TODAY’S BEST UNDERWATER FILM CAMERA SONY FX 3: NEW 4K CINEMA LINE CAMCORDER WITH NEW FORM FACTOR -SONY FX 3: NUEVA VIDEOCAMARA 4K CINEMA LINE CON NUEVO FACTOR DE FORMA […]

[…] SONY A I UNDER WATER: THE SAME PROBLEMS AS THE WB A 7 S III ONE-PUSH MANUAL, CONTINUOUS AUTO FOCUS W… SONY A 1 NO tiene Wb manual de una sola pulsación, como tiene SONY PXW Z 90, lo que obliga a llevar un Wb Pre- configurado ó un WB automático submarino. Esto produce un peor ajuste de WB debajo del agua que puede observarse en las tonalidades verdes de los fondos y en el color de la piel poco natural del submarinista . Es necesaria mayor gradación de color que si se hiciera WB manual Instantáneo en una sola pulsación. SONY A 1 NO tiene filtros ND y Tampoco las carcasas Nauticam poseen un filtro corrector rojo interno con Flip, lo que obliga a llevar filtros adheridos al interior de las ópticasSONY A 1 DOES NOT have one-touch manual Wb, as the SONY PXW Z 90 has, which requires carrying a Pre-configured Wb or an underwater automatic WB. This results in a worse underwater WB setting which can be seen in the green hues of the bottoms and the diver’s unnatural skin color. Higher color gradation is required than manual WB One-Touch Instant. SONY A 1 DOES NOT have ND filters and neither do the Nauticam housings have an internal red correction filter with Flip, which means that filters must be attached to the inside of the optics. SONY A 1 NO tiene Wb manual de una sola pulsación, como tiene SONY PXW Z 90, lo que obliga a llevar un Wb Pre- configurado ó un WB automático submarino. Esto produce un peor ajuste de WB debajo del agua que puede observarse en las tonalidades verdes de los fondos y en el color de la piel poco natural del submarinista . Es necesaria mayor gradación de color que si se hiciera WB manual Instantáneo en una sola pulsación. SONY A 1 NO tiene filtros ND y Tampoco las carcasas Nauticam poseen un filtro corrector rojo interno con Flip, lo que obliga a llevar filtros adheridos al interior de las ópticasSONY A 1 DOES NOT have one-touch manual Wb, as the SONY PXW Z 90 has, which requires carrying a Pre-configured Wb or an underwater automatic WB. This results in a worse underwater WB setting which can be seen in the green hues of the bottoms and the diver’s unnatural skin color. Higher color gradation is required than manual WB One-Touch Instant. SONY A 1 DOES NOT have ND filters and neither do the Nauticam housings have an internal red correction filter with Flip, which means that filters must be attached to the inside of the optics […]

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

ENTRADAS RECIENTES-LAST ENTRIES